Hamarosan indul a tram-train próbaüzeme

A vasút-villamos a napokban sikeresen teljesítette a hatóság által előírt 50.000 km-es hibamentes tartampróbát. 2021. november 29-től utasforgalmi próbaüzemben elindul a tram-train Hódmezővásárhely és Szeged között – közölte a MÁV szombaton. Április 15-ig a tram-traint minden utas ingyenesen veheti igénybe.

November 29-től óránként közlekedik Hódmezővásárhelyről Szegedre 3:31 és 23:31 között, illetve Szegedről Hódmezővásárhelyre 4:38 és 23:38 között, a december 31-ig tartó utasforgalmi próbaüzemben. A telephelyre tartó éjszakai féljárat is bekerült a menetrendbe, amely november 30-tól 0:38-kor indul Szeged vasútállomásról és 0:55-kor érkezik Szeged-Rókus vasútállomásra.

A tervek szerint január közepétől csúcsidőben – reggel 6-tól 8-ig, illetve a délutáni időszakban – 20 percenként, azon kívül pedig félóránként követik majd egymást a szerelvények. A menetrend ekkortól már hétvégente kiegészül éjszakai járatokkal is.

A tesztelési folyamatok még a jövő héten is tartanak, melyek fő célja, hogy a gyártó Stadler minden olyan hibalehetőséget feltárjon, beazonosítson és megoldjon, amely az infrastruktúra, a járművek és az üzemeltetési körülmények bonyolult együttműködése során felmerülhet. A MÁV-START felhívja a figyelmet, csak és kizárólag olyan járműveket vesz át, amelyek hibátlanul működnek, biztonságosak és minden szükséges hatósági engedéllyel rendelkeznek.

Felhívják a figyelmet, a tram-train vonala mentén még óvatosabban közlekedjünk. A KRESZ szabályai szerint a vasút-villamosnak minden közlekedési járművel szemben elsőbbsége van.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

Mi lesz veled Csanádpalota?

A június 9-i önkormányzati választáson újra polgármestert választott Csanádpalota, ezúttal „szokásos” önkormányzati választás volt – hiszen azelőtt rendkívüli tartottak a településen, – de közel sem volt és lett szokásos a felállás.

Tovább »

kapcsolódó cikkeink