A járványügyi helyzet miatt nyáron új menetrendek lépnek életbe a helyközi közúti közlekedésben, a Magyar Nemzet információi szerint a vonatokkal párhuzamosan haladó több távolsági autóbuszjárat is megszűnik. A felszabaduló járműveket a vidék közlekedési lehetőségeinek javítására akarják használni. A cél a vasút elsőbbségének biztosítása, több járat fő feladata az lesz, hogy a csatlakozáshoz elvigyék az utasokat. (Fotó: illusztráció.)
A lap úgy tudja, hogy
- Június 20-tól megszűnik a Budapest–Kecskemét–Szeged–Szabadka járat, a Budapest–Zalakaros–Nagykanizsa vonalon sem lesznek buszok, a Zalakarost korábban érintő járatok ráhordó járattá válnak.
- Július 1-jétől a törlik a Budapest–Erdőtelek–Sarud–Tiszafüred, a Budapest–Solt–Kalocsa–Jánoshalma, a Budapest–Tatabánya–Oroszlány–Kisbér, a Budapest–Győrszemere–Pápa és a Veszprém–Kisbér–Komárom járatokat, ráhordó lesz a Budapest–Tápiószentmárton/Szentmártonkáta viszonylat.
- Augusztus 1-jétől megszűnik a Budapest–Keszthely–Hévíz–Zalaegerszeg járat, a Budapest–Sármellék–Zalaegerszeg–Lenti vonalon négy expresszjáratot törölnek, illetve megszűnik a Budapest–Székesfehérvár–Veszprém–Sárvár–Szombathely és a Budapest–Veszprém–Pápa–Bükfürdő buszjárat is. A Budapest–Székesfehérvár–Tamási busz Székesfehérvár és Tamási között jár majd.
Arról tegnap számoltunk be, hogy a járványhelyzet ürügyén, az utasok háta mögött drasztikus és értelmetlen vasúti járatritkításra készül az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) és a Közlekedéstudományi Intézet (KTI): június 6-tól 34 vonalon megszüntetik a vonatok jelentős részét, egy részük helyett pótlóbuszokat fognak közlekedtetni. A járatritkítás érintené a Mezőhegyes-Újszeged vonalat is, ami Makón is áthalad.