LMP: a Fidesz ellenzékből még hevesen kritizálta a vonalbezárásokat

A 2010 előtti kormányok legrosszabb időszakát idézi, hogy augusztustól 10 vasúti mellékvonalon szűnik meg a személyszállítás. A Fidesz ellenzékből még hevesen kritizálta a vonalbezárásokat, most mégis ugyanezt a politikát folytatja – írja közleményében az LMP – Magyarország Zöld Pártja.

Szerintük a mellékvonalak bezárása helyett azok fejlesztésére lenne szükség: elsőként használt dízel motorvonatok beszerzésével lehetne pótolni a járműhiányt. Az ellenzéki párt azt közölte, a MÁV által indokként felhozott jármű- és személyzethiány ugyan valóban igaz, de a drasztikus intézkedés által mindössze 5 BZ-motorvonatot lehet átcsoportosítani más vonalakra. A vonalbezárás még soha nem jelentett érdemi megtakarítást és most sem fog.

Hiába vezették be a vármegyebérletet, ha azt augusztustól már nem lehet használni a bezárt vonalakon, legfeljebb a pótlóbuszokon. Nem elég a vonzóbb tarifarendszer, ha közben összeomlik a szolgáltatás. Az LMP követeli, hogy a kormány ne zárja be a vasúti mellékvonalakat, azonnal írjon ki tendert használt dízel motorvonatok beszerzésére, és biztosítson megfelelő béreket és munkakörülményeket a munkaerőhiány mérséklése érdekében

– közölte az LMP – Magyarország Zöld Pártja.

Mint az ismert, a vonalbezárások részeként megszűnne a személyforgalom Makón is, 140 év után, ugyanis a Mezőhegyes-Makó-Újszeged vonalat is bezárnák.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink

Csanádi Ferenc szemléletváltást hozna Kiszomborra

Összefogás és a szemléletváltás a legfontosabb programom – fogalmazott szombati zárófórumán Csanádi Ferenc. A független polgármesterjelölt szerint Kiszombornak rengeteg lehetősége lenne a fejlődésre, ami nem is elsősorban pénz kérdése, hanem akaraté.

Tovább olvasom »