Megpróbáltuk összeszedni, hogy az emlékezetes, tavaly februári időközi polgármester-választás óta milyen számítástechnikai gondokkal kellett szembenéznie az új hódmezővásárhelyi városvezetésnek.
Elsőként egy listázás történt a hivatalban: az egyik dolgozó e-mailben küldött ki személyes adatokat azokról a munkatársakról, akik az időközi választás után kerültek a hivatalba. Nemrégiben ellenzéki és fideszes politikai szereplőket, családtagjaikat és egy ismert, hódmezővásárhelyi ellenzéki influencer adatait kérdezte le jogosulatlanul Hódmezővásárhelyen egy hivatali dolgozó.
Azt nem tudni, hova kerültek a kikeresett adatok, csak az a biztos, hogy kiket kérdeztek le. Akinek az azonosítójával beléptek és kerestek, az a vezető állású köztisztviselő már nem dolgozik ott, saját döntéséből felmondott a polgármesteri hivatalnál.
Volt még hardware probléma is: az elmúlt 10 évben nem cseréltek szünetmentes tápegységet, a szabályokkal teljesen ellentétesen. Ez azért fontos, mert ha egy számítógép, nyomtató, router folyamatos működését biztosítani szeretnénk, akkor erre szükség van, ez képes áthidalni a kisebb áramszünetet. Így például nem áll le az egész hivatal áramkimaradáskor, feltéve, ha üzemképes a szünetmentes tápegység.
Találtak feltört szoftvereket városházi számítógépeken, ami szintén renget veszély forrása lehet. A kétséges forrásból letöltött szoftverek nagyon sokszor tartalmaznak valamilyen kártékony kódot, amivel kihasználják a számítógép forrásait.
Idén tavasszal, március 18-án feltehetően a saját önkormányzati cégüktől jött hackertámadás. Ez a teljes informatikai rendszert tönkretette, valamennyi adat eltűnt. Az utolsó teljes körű adatmentés március 15-én történt, ennek visszaállítása több mint egy hetet vett igénybe.