Lehet, hogy pár év múlva tram-train szeli át Makót

,,Bekapcsoljuk Makót is a tram-train hálózatba” – jelentette ki programismertető beszédében Farkas Éva Erzsébet szerdán, az alakuló ülésen. Az biztos, hogy az előkészítésről már tavasszal megszületett a kormányhatározat, de a határidők és hogy ebből mikor lesz bármi is, nem ismertek.

,,Jobb közlekedést városon kívül! Ez is egyik fontos programunk volt az elmúlt években, ezt is kívánjuk folytatni. Bekapcsoljuk Makót is a tram-train hálózatba. Ennek folyamatát, előkészületeit már országos szinten megkezdtük.”

– fogalmazott az újraválasztott polgármester.

Idén márciusban derült ki egy kormányhatározatból, hogy tényleg indulhat a Szeged–Makó elővárosi közlekedés (2,7 milliárd forint) előkészítése számos további projekt mellett. Ennek akkor lenne több értelme, ha átjutna a szerelvény a szegedi nagyállomásra, ehhez pedig szükség volna a harmadik Tisza-hídra. Ezt a kormány az elmúlt években többször megígérte Szegeden.

Ehhez kapcsolódóan készült egy tanulmány 2015-ben, hogy a szegedi 1-es villamos vonalának meghosszabításaként, a nagyállomástól kezdődően Makóig közlekedne egy elővárosi vasútvonal, azaz tram-train. Ez végighaladna a Szegedi utcán és a Csanád vezér téren lenne a végállomása.

2018 augusztusában tárgyalta a makói képviselő-testület a város településfejlesztési koncepcióját. Ebben is szerepel a szegedi tram-train: ,,A tervezett fejlesztés Makó vonatkozásában több fejlesztést igényel: a meglevő Újszeged-Makó vasútvonal korszerűsítése, 100 km/h tervezési sebességre, a makói Maros vasúti híd megerősítése, Makó vasútállomáson a peronok átépítése, az Állomás tér rekonstrukciója, a nagyvasúti pályából, a Maros híd után kiágazó villamos vonal kiépítése a Csanád Vezér térig, megállókkal, és a végállomással. Ezek az egész város szerkezete, arculata szempontjából meghatározó beavatkozások.”

A másik irányba, Hódmezővásárhely felé pedig nagyon rossz állapotú sínek fekszenek, arra 2009 óta nem járnak személyvonatok.

Mindeközben Makón 140 év után szűnt meg a vasúti közlekedés 2023. augusztus elsejétől. Ráadásul Farkas Éva be is ismerte, nem tett semmit, hogy maradjon.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink