Titkosítva akarnak Orbán számára saját alagutat építeni a Puskás Stadionba, én viszont nem hagyom elsumákolni, hanem nyilvánosságra hozom. Tudom, hogy a kétharmad bosszút fog állni ezért, de az igazságért minden következményt vállalok – írja közösségi oldalán Stummer János.
Az ellenzéki országgyűlési képviselő videóbejelentkezésében kifejtette, vállalja a felelősséget a kormány által titkosított információ nyilvánosságra hozataláért, de szerinte, noha valószínűleg bíróság elé kerül, ezt meg kellett lépnie. Egy, a birtokába került dokumentum szerint
az alagút költsége mintegy 2 milliárd forintot tesz ki,
amit ,,sok évre titkosítani akartak” – fogalmazott a jobbikos politikus.
Stummer hozzátette, ezt a Nemzetbiztonsági Bizottság hétfői ülésén kellett volna jóváhagyni, amire ő nem volt hajlandó. A fideszes bizottsági tagok megszavazták a tervet, így – mint mondta – más eszköz nem maradt a kezében, csak az, hogy
az ügyet a nyilvánosság elé tárja.
Arról is beszélt az általa közzétett videójában, hogy nem adtak magyarázatot, hogy erre miért most és miért ott van szükség:
A délután folyamán a Puskás Aréna a közösségi oldalán elismerte, hogy valóban épül egy ilyen alagút és azt is, hogy a tervekről nemzetbiztonsági szempontok alapján kell dönteni.
A sportlétesítmény viszont „kacsának” titulálta a politikus bejelentését, de azt elismerték, hogy épülni fog egy 50 méteres VIP-bejáró.
Mai kacsa: titkos alagút épül a Puskásban… Ehhez képest a tények: A Puskás Aréna úgy kapott engedélyt, hogy fél év…
Közzétette: Puskás Aréna – 2021. február 23., kedd
Nem cáfolják a szóban forgó alagút építését, de azt magyarázatot adják, hogy a Puskás Aréna úgy kapott engedélyt, hogy fél év után felül kell vizsgálni, hogy „jól működő közlekedési megoldás-e, hogy a hazai és külföldi védett személyeket a rendes közönség forgalmának időnkénti akadályoztatásával, várakoztatásával szállítják az Arénába.”
A bejegyzés szerint a felülvizsgálat eredménye a következő lett: „jobb megoldás lenne, ha a védett személyek, kiemelt vendégek, előadók autós közlekedési útvonala nem keresztezné a több tízezres közönség gyalogos útvonalát, célszerű a közlekedési utakat fizikailag elkülöníteni”.
A tervezett megoldás egy mindösszesen 50 méter hosszú autós aluljáró
– fogalmaznak a posztban.
,,Ahhoz, hogy a rövid aluljárót nemzetbiztonságilag kockázatmentesen lehessen megépíteni, hogy a közönség és a védett személyek biztonsága érdekében semmilyen információ – speciális menekülési lehetőségek, térfigyelők pozíciója, stb. – ne kerüljön illetéktelen kezekbe, az Országgyűlés Nemzetbiztonsági Bizottsága jóváhagyta, hogy a tervezési és kivitelezési munkák egy nemzetbiztonságilag minősített, meghívásos, többszereplős versenyeztetés keretében legyenek pályáztatva” – tették hozzá, ahogy azt is, a költségekről a pályáztatás után az építtető köteles beszámolni az illetékes bizottságnak.
(alfahir.hu)