Többe fog kerülni, de a tervezett keretet nem fogják túllépni. Ha a 71 milliárd forintos teljes költséget nézzük, akkor a pluszpénz meghaladja az egymilliárd forintot. Ha csak a pályaépítésre fordítható tervezett összeget vesszük alapul, akkor a drágulás 900 millió forint körül alakulhat.
Véletlenül derült ki a drágulás, a Szeged–Hódmezővásárhely közötti vágányzár meghosszabbítására kérdezett rá a szegeder.hu. Ezen a szakaszon ugyanis tavaly április óta pótlóbuszok járnak az építkezés miatt, a lezárást eredetileg az idén, április 25-én oldották volna fel, ez nem történt meg, ezért kereste meg a szegedi portál a MÁV Zrt sajtóosztályát. Innen azt a választ kapták, hogy az év végéig még dolgoznak a vasúti pályán, mivel kiderült, hogy a Szeged–Algyő-szakaszon mégis új síneket fognak beépíteni a tervezett használt sínek helyett.
A HVG megkeresésére azt közölte a NIF Zrt.: a MÁV Zrt. és a leendő üzemeltető szakmapolitikai döntése szerint ezen a szakaszon, ami a beruházással érintett vonal nagyjából felét jelenti, magasabb műszaki tartalom beépítése mellett döntöttek. Azt is írták, hogy ezzel a változással nem lépik túl a rendelkezésre álló keretet, ugyanakkor azt is megjegyzik, hogy az „új sínek beépítésével kapcsolatos vállalkozói díj növelése nem éri el a teljes beruházási költség 2%-át”.
A 2017-es kormányhatározat alapján a beruházás várható összköltsége több, mint 71 milliárd Ft, melyből a járművek beszerzése 17,62 milliárd Ft, az új járműtelep építése 5,08 milliárd Ft, a különböző nagyvasúti és villamosvasúti pályaépítési munkák pedig 48,64 milliárd Ft-ot tesznek ki.