Ez a leghosszabb megépítésre váró útszakasz, Szegedtől egészen Debrecenig alakítanák át. (Kiemelt fotó: a kopáncsi körhíd a 47-es főúton, Hódmezővásárhely közelében.)
Újabb projekttel bővült a magyarországi útfejlesztések listája. Az új utak döntő része, 729,2 kilométer kétszer két sávos lenne, emellett kétszer egy sávosból 15,7 kilométernyi, kétszer három sávosból pedig 90,9 kilométernyi létesülne. (Az utóbbiak az M1-es autópályát érintik, két beruházás keretében.) – írta a Világgazdaság.
A leghosszabb új út a Szeged és Debrecen közötti, kétszer két sávos, 160 kilométeres szakasz lenne, amelynek előkészítése 2018-ban indult.
Hasonló jellegű könnyítést ígér a Dunaújváros és Kecskemét közötti, 100 kilométeres, még tervezés alatt álló út is. A belföldi közlekedés gyorsítását célzó fejlesztések mellett nagy súlyúak azok is, amelyek egy-egy város megközelítését könnyítik meg – a tervek alapján például Zalaegerszegét, Sopronét és Békéscsabáét –, vagy a térségükben lévő forgalmat teszik új csomópontokkal gördülékenyebbé – Gödnél és Görbeházánál –, illetve az országhatárok jobb elérését segítik – Hegyeshalomnál, Barcsnál és Ivándárdánál.
Orbán Viktor miniszterelnök 2017 elején beszélt a 47-es négysávosításáról, a tervezés pedig 2018 nyarán el is kezdődött.