Mint az ismert, a 2,5 millió beoltott után új szabályok jönnek, így bevezetik a négyzetméter alapú vásárlást a boltokban. Erről mondta el véleményét a Világgazdaságnak a magyarországi Tesco vezérigazgatója, Pálinkás Zsolt.
Elmondta, hogy üdvözlik a lépést, „ez a csekély ára annak, hogy újra megnyissanak a most bezárt egységek”. Ahol indokolt volt, eddig is maximálták a vásárlók számát: Angliában már tavaly nyártól ez megy, az ősz óta pedig Szlovákiában is.
„A saját rendszerünkben 15 négyzetméterrel számolunk fejenként, és bár a jogszabály csak 10-et ír elő, mi akkor is maradunk a 15-nél. A nagy alapterületű áruházakban aligha okoz fennakadást a limit, de a kisebbeknél sem feltétlenül. Hat-nyolc percnél többet soha senki nem várt arra, hogy bejusson a boltba, az esetek többségében pedig nincs sor”
– fogalmazott a vezérigazgató.
A Tesco teljes árbevételének egyébként mintegy 3 százalékát adják az online rendelések, de véleményük szerint ez akár 6-7 százalékra is felmehet. „Viszonyításképp Angliában 13-15 százalékot is hozhat az online megrendelések teljesítése áruházanként, igaz, ott kétezer ilyen boltunk van, Magyarországon pedig 21. Bővíteni tervezzük a termékek számát és az átvételi időablakokat is” – tette hozzá Pálinkás.