A Vodafone „automatikus díjkorrekciót alkalmaz” lakossági, egyes flottás és kisvállalati ügyfeleinél, ami az otthoni és a mobil szolgáltatások előfizetési díjait egyaránt érinti – írja a 24.hu.
A cikk szerint a szolgáltató értesítette is előfizetőit, hogy 9,39 százalékos inflációkövető díjkorrekciót alkalmaznak januártól, és a lap szerint a másik három (Telekom, Yettel, Digi) szolgáltatónál is lesz inflációkövető díjemelés.
A cikkben egy „távközlési piaci szakértőre” hivatkozva azt írják ez nem áremelés, hanem „díjkorrekciós kiigazítás”, a háttérben pedig az áll, hogy 2018-ban életbe lépett az egységes EU-s hírközlési kódex irányelve, amely szerint a távközlési szolgáltató egyoldalúan, de indoklással módosíthatjaa az ÁSZF-ét.
Ezen felül a szakértő szerint „az iparág, amely biztosította a távmunka és távoktatás lehetőségét a Covid alatt, rendkívüli terhet vállalt, anyagilag is, aztán jött a többi gazdasági probléma (például az energiaárak jelentős emelkedése, beszállítói, beruházási költségek növekedése, stb.), és egyre nehezebb lett a megnövekedett költségek kigazdálkodása”.
Vagyis a szolgáltatók ezért módosították az ÁSZF-jeiket, és emelték be az automatikus inflációkövető díjkorrekciót, a hatósággal egyeztetve. A lapnak nyilatkozó szakértő szerint az inflációkövető díjkorrekció egyébként nem fedezi a költségek növekedését, „de legalább megvalósul egyfajta tehermegosztás a szolgáltatók és ügyfeleik között”.