A nap témája: Az iparkamara szerint valós kockázat, hogy mikor ér utol Románia és látjuk-e még Csehországot

Parragh László elismerte, hogy sok nehézséggel küzdenek a hazai vállalkozások. Persze ennek is Brüsszel az oka, mivel rákényszeríti a geopolitikai érdekei által vezérelt akaratát az egyes tagállamokra.

A drámai mértékű infláció kapcsán emlékeztetett, hogy az iparkamara 2017-től figyelmeztetett a veszélyre, miután akkor indultak emelkedésnek az alapanyag- és nyersanyagárak is. Mindez súlyosbította a forintárfolyam ingadozása.

A Telex beszámolója szerint elejtett egy oldalvágást Matolcsy György felé is, mondván: unortodox gazdaságpolitikát csinálhat egy ország, de unortodox monetáris politikát már kevésbé.

Hozzátette:

az igazi kockázat nem az, hogy utolérjük-e Ausztriát, hanem hogy mikor ér utol minket Románia, vagy hogy látjuk-e még Csehország hátát.

Az uniós források visszatartása aggodalommal tölti el a kamara elnökét, miután ezt az Európai Bizottság politikai zsarolásaként értékeli, ez pedig akadályozza a beruházásokat és a fejlesztéseket. További aggodalommal tölti el, hogy miután Ukrajna újjáépítése előbb vagy utóbb el fog kezdődni, azok a források, amiket eddig fejlesztésre költött az EU, lehet, hogy nem ide, hanem Ukrajnába érkeznek – vélte.

Azt azonban Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke megerősítette, hogy a kormány és a kamara között erős szövetség van.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink

Közlekedő Tömeg: a tavalyinál is súlyosabb a MÁV járműhelyzete

A tavalyi mélypont után tovább csökkent a MÁV-Start üzemképes, a nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma – írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. A közérdekű adatigénylésére kiadott járműállományi adataiból kitűnik, a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását konszolidálni.

Tovább olvasom »