Nemrég nagyjából kétszáz új vasbeton-keresztaljat rakodtak le az újszegedi állomáson – vette észre a Szegeder. A MÁV megerősítette, a vasútvonal ,,nem forgalomszüneteltetett”, ezért karbantartást végeznek.
Olyan elemeket vittek most oda az újszegedi vasútállomáshoz, amelyek vasalt (általában feszített) betonból készülnek, és amikre magukat a síneket helyezik és erősítik. A Közlekedő Tömeg Egyesület azt mondta a szegedi portálnak, hogy a MÁV-nak a vonatok közlekedtetésének lehetőségét biztosítania kell, függetlenül attól, hogy a vonat valóban leközlekedik-e, vagy sem.
Így ha optimisták vagyunk, akkor tényleg azt mondhatjuk, a közlekedési társaság szerint csak ideiglenes a buszok közlekedése a motorvonatok helyett. A Közlekedő Tömeg szerint ez „rámutat arra is, mennyire nem voltak átgondoltak a mostani vonalbezárások”.
A MÁV a Szegedernek azt válaszolta:
„Újszeged vasútállomáson előre tervezett karbantartási munkát végeznek. Ennek keretében 80 régi aljat cserélnek ki, azt vágányszabályozás követi. A vonal nem forgalomszüneteltetett, így a személyszállítás szüneteltetésének ideje alatt is kötelessége a vasúttársaságnak a vonalszakaszon a forgalombiztos, közlekedésre alkalmas pályaállapot fenntartása”.
Mint az ismert, Makón 140 év után szűnt meg a személyszállítás augusztus elsejével, az utasok és a vasútrajongók el is búcsúztatták az utolsó járatot.