A Közlekedő Tömeg szerint a minisztérium titkolja a vasútbezárásokról szóló dokumentumokat

A minap az iho.hu nyilvánosságra hozott egy levelet, melynek tanúsága szerint újabb vasútvonalakat tervez bezárni az Építési és Közlekedési Minisztérium, s bár a tárca tagadja a levél valódiságát, nem zárható ki annak valódisága. Miközben úgy tűnik, a minisztériumban újabb vasútvonal-bezárásokat készítenek elő, rezegnek a szekrényekben a csontvázak, ugyanis a tavalyi bezárási hullám is szabálytalanul, a magyar személyszállítási törvény és az európai uniós közszolgáltatási rendelet megszegésével történt.

A tervezet szerint nyáron az alábbi vasútvonalakon állítja le a miniszter a közlekedést:

  • 4. Nyergesújfalu-Komárom
  • 14. Csorna-Pápa
  • 23. Zalaegerszeg-Rédics
  • 35. Kaposvár-Siófok
  • 66. Villány-Mohács
  • 94. Miskolc-Tornanádaska
  • 106. Debrecen-Nagykereki
  • 127. Gyoma-Szeghalom

Mindeközben a napokban a Közlekedő Tömeg Egyesület által indított eljárás során a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság kötelezte a Volánbuszt: adják ki a bezárt vasútvonalakon közlekedő vonatpótló buszok üzemeltetési szerződéseit, ám ennek a NAIH fehívására sem tettek eleget, ezért a Hatóság honlapjának szégyenfalára kerültek, illetve a döntés bíróságon is támadhatóvá vált.

A szaktárca titkolja továbbá azokat a hatástanulmányokat is, melyek (ha egyáltalán készültek) igazolnák: a tavalyi vasútbezárások sem az utasoknak nyújtott szolgáltatás színvonalában, sem környezeti hatásukat tekintve nem okoznak kárt; ezek elkészítése jelen esetben törvényi kötelesség. A Közlekedő Tömeg Egyesület az ügyben további jogi lépéseket tesz, illetve a fejleményekről tájékoztatja az Európai Bizottságot, akik a KT korábbi bejelentése alapján már vizsgálatot indítottak az ügyben az uniós versenyszabályok megszegése miatt.

Mint az ismert, Makón 140 év után szűnt meg a vasúti közlekedés. A városvezetés nem tett semmit, hogy megmentse, az utolsó vonatot kisebb tömeg fogadta a makói állomáson tavaly.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink