Elvették a makói kórház önállóságát; megszüntették a makói vízművet; ha a Fideszen múlt volna, ma nem lenne Hagymatikum; szétverték a vasúti közlekedést; elvették az iskolák fenntartását.
Elvették a makói kórház önállóságát
2013 januárjában összevonták a hódmezővásárhelyi és a makói kórházat. A Dr. Diósszilágyi Sámuel Területi Kórház – Rendelőintézet nevet elvették, lett belőle Csongrád-Csanád Megyei Egészségügyi Ellátó Központ. A központosításnak köszönhetően makói szakemberek mennek Vásárhelyre, a vásárhelyiek pedig Makóra, a betegek pedig néha csak kapkodják a fejüket ha kiderül, hogy az orvosuk éppen a másik intézményben van. A makói fekvő szülészeti osztályt bezárták a covidra hivatkozva két évvel ezelőtt. Akkor azt ígérték, a veszélyhelyzet megszűnését követően visszaállítják a működését. Voltak olyan időszakok, amikor nem volt veszélyhelyzet, azonban nagy a csend az osztályról.
Megszüntették a makói vízművet
A magyar országgyűlés 2011. december 30-án elfogadta a törvényt a víziközmű-szolgáltatás átalakításáról. A tulajdonosi önkormányzatok döntése alapján 2014. augusztus elsejével megkezdődött a Makó-Térségi Víziközmű Kft. végelszámolása, ami 2019 márciusában fejeződött be. A cég 500 millió forintos vagyont hagyott maga után. A makói vállalatot a következő ismérvek jellemezték:
- Megfelelő épületek és szabad területek álltak rendelkezésre a fejlesztésekhez.
- Kitűnő volt az eszközellátottság és biztonságos a működtető vagyon (gépek, járművek, anyagok, stb.).
- Stabil volt a pénzügyi helyzet, működési tartalék állt rendelkezésre.
- Országosan elismert, kitüntetett mérnökök vezették a céget, akik publikáltak, előadásokat tartottak, nemzetközi kutatásokat végeztek.
- Az egyetlen cég volt a megyében, mely integrált ISO minősítéssel rendelkezett.
- Eredményei, elismertsége, kitüntetései alapján kiemelkedett a többi szolgáltató közül.
- A megyében egyedüliként használta az ágazatban bevált és könnyen bővíthető Libra 6 ügyviteli rendszert.
- A megye polgármestereinek döntő többsége és a víziközműves kollégák egyöntetűen elismerték a makóiak eredményeit és alkalmasságukat a megyei vállalat vezetésére.
A közművagyont és a működtető vagyont kiemelkedően jó állapotban adta vissza az önkormányzatoknak a megszűnést követően.
Ha a Fideszen múlt volna, ma nem lenne Hagymatikum
A munkaterületet 2009 végén adta át a kivitelezőknek az önkormányzat, elkezdődött a régi fürdő bontása, majd az új építése. Néhány hónappal később Weszely Tamás és Bakos Tamás a Hír Televízióban szerepelt ,,fideszes gazdasági szakértőként” megjelölve. Arról beszéltek: jogsértőnek tartják a fürdőépítés finanszírozásának módját. A város ugyanis saját cégének, a Makói Fürdőfejlesztő Kft.-nek folyósította kamatmentes tagi kölcsön formájában a fürdőfejlesztéshez szükséges önerőt.
A Hír TV műsora után néhány nappal Makóra érkezett Molnár Ágnes, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fejlesztési és koordinációs államtitkára, aki a városi Fidesz-irodában sajtótájékoztatót tartott. A fürdőfejlesztést „szabálytalan projektnek” nevezte, majd közölte, hogy a minisztérium felfüggeszti az uniós támogatás közvetítését.
Ez október 19-én meg is történt és 45 napig tartó szabálytalansági vizsgálat indult. Másfél hónapig üresen tátongott a Hagymatikum alapja, mint egy kráter. A város közben megváltoztatta a finanszírozás módját: a fürdőfejlesztő kft. helyébe az önkormányzat lépett. Ezt már 2011 februárjában a fejlesztési ügynökség is rendben találta, a vizsgálatot lezárta, a támogatás folyósítása pedig újraindult.
A Hagymatikumot 2012 január 20-án avatták fel. Októberben a Fidesz makói szervezete szórólapot adott ki, amiben azt állították, a fürdő ,,veszteséges és esély sincs arra, hogy ezen változtatni lehessen.”
Szétverték a vasúti közlekedést
A makói vasúti közlekedést folyamatosan leépítették, miközben az autóbuszok tömve vannak főleg a kora reggeli és a délutáni órákban. Az elmúlt években azt is beígérték, hogy összekötik Makót és Szegedet egy tram-train vonallal és ehhez kapcsolódóan megépül a harmadik Tisza-híd. Persze ezekből azóta sem lett semmi. 2012 áprilisáig 8 vonatpár járt a Viharsarok felé, Békéscsabára. Jelenleg egy vonatpár közlekedik.
Elvették az iskolák fenntartását
2012-ben alakult meg a Klebelsberg Központ, majd a tankerületi központok. Hamar kiderült, a szervezet irányítása nem hatékony, a gazdálkodási szervezet képtelen ellátni a feladatát, a költséghatékonyság nem valósult meg, kommunikációs zavarok állnak fent, alulfinanszírozott. Makón a tankerülethez tartozik a JAG, az Almási, a Bartók és a Pápay.