A Magyar Hang szerint a Stadler svájci cégóriás a kormánypropagandát támogatja

A Magyar Hang három másik magyar hetilappal együtt magyar bíróság előtti pert és az Európai Bizottságnál panaszt tervez indítani, illetve tenni, mert szerintük a hatalom torzítja a versenyt azzal, hogy kizárólag a kormánypárti médiumoknak ítéli oda a hirdetéseket.

A hetilap arra is bizonyítékot talált, hogy Magyarországon működő külföldi vállalatok is beszálltak ebbe a politikai játékba, ami masszívan korlátozza a médiaszabadságot. A magyar sajtószabadság napján, március 15-én jelent meg a svájci médiapiac 41 százalékát birtokló TX Group, csütörtökön pedig kinyomtatott napilapokból is képet kaphatnak a svájci olvasók, hogyan próbálja ellehetetleníteni az Orbán kormány a független tájékoztatást.

A svájci riportert Lukács Csaba, a Magyar Hang lapigazgatója avatta be a részletekbe. A hetilap munkatársai hetekig ültek egy budapesti könyvtárban, ahol átlapozták az összes magyarországi hetilap 2020-ban megjelent összes számát. Excel-táblázatban rögzítették a megjelent hirdetéseket. Számos kormányzati vagy állami cég reklámjára és a Stadler Rail kék-fehér motorvonatait bemutató negyed- és féloldalas hirdetésekre bukkantak

Összesen 39 hirdetést találtak 3, az Orbán-kormányhoz közel álló hetilapban, ugyanakkor egyetlen Stadler-hirdetést sem találtak független vagy kormánykritikusnak számító médiumokban.

A lapigazgató kifejtette, hogy a svájci Stadler Rail céget Orbán Viktor hatalmas propagandagépezetének részének látja, amellyel a kormányhoz hű médiumokat támogatják.

A Magyar Hang újságíróinak kutatásai szerint 2020-ban a Stadler a vidéki olvasóknak szóló Szabad Földben, a Figyelő című politikai hetilapban és az akkor újonnan alapított konzervatív Mandiner című lapban. Mindhárom médium az Orbán csatlósai által működtetett KESMA médiaalapítványhoz tartozik, amely több mint 500 médiaterméket ellenőriz Magyarországon.

A Stadlerén kívül más nemzetközi cégek reklámjait is megtalálták a kormánymédiában. Például az amerikai dohánygyártó Philip Morris vagy a francia PSA autógyártó csoporttól.

A svájci újságírónak a Stadler megerősítette a magyarok által összegyűjtött hirdetési adatokat. Azzal védekezett, hogy 18 éve működik Magyarországon, és ez idő alatt minden médiatípussal együttműködött, tekintet nélkül azok politikai irányultságára vagy ideológiájára.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink