A nap témája: Elkezdtek bedőlni a babaváró hitelek

A háztartások hitelportfóliói alapvetően jó minőségűek, de a megélhetésre felvett kölcsönökkel egyre több a probléma, és a jelek szerint a babaváró támogatás törlesztése is egyre több családnak okoz gondot – írja a Bank360.

A magyar lakosság rekordmértékű, 10 ezer milliárd fölötti bruttó hitelállományt halmozott fel szeptember végére a Magyar Nemzeti Bank (MNB) friss adatai szerint. Az idei nehéz év volt a háztartások számára a magas infláció, a megugró rezsi- és élelmiszerárak miatt, és ez a hitelezésben is tükröződött.

A statisztika szerint leginkább az utóbbi időszakban az úgynevezett „áruvásárlási és egyéb hiteleknél” ugrott meg a 90 napon túl késedelmes kölcsönök összege, melyek között tartják nyilván a babaváró támogatásokat is, amelyeket a jelek szerint egyre többen nem bírják már törleszteni. A lap szerint az látszik, hogy a nagyobb arányú nem fizetés 2021 végén kezdődött, amikor megszűnt a törlesztési moratórium azok számára, akiknek nem született még meg a gyermekük, és a várandósságot sem tudták igazolni.

A 30 napon túl késedelmes hitelek mennyisége ezt követően azonnal a négyszeresére nőtt, azóta pedig már a 90 napon túl, sőt az egy éven túl késedelmes kölcsönöké is egyre magasabb. 

A lap szerint 

a legrosszabbul azok járhattak, akik felvették a támogatott hitelt, de elváltak – tőlük még akkor is büntetőkamattal várják el a kölcsön visszafizetését, ha megszületett gyerekük.

2024-ben várhatóan még tovább romlik majd a helyzet, hiszen letelik az ötéves türelmi idő a babavárót első körben felvett házaspárok számára. A Bank360.hu számításai alapján már legalább ezer olyan hitel lehet, amit már nem fizetnek rendesen az adósok.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink

Közlekedő Tömeg: a tavalyinál is súlyosabb a MÁV járműhelyzete

A tavalyi mélypont után tovább csökkent a MÁV-Start üzemképes, a nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma – írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. A közérdekű adatigénylésére kiadott járműállományi adataiból kitűnik, a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását konszolidálni.

Tovább olvasom »