A nap témája: Januárban megszűnhet az üzemanyag-ársapka

2023. január elsejétől csak bizonyos feltételekkel tudjuk fenntartani a benzinárstopot, csak akkor maradhat az ársapka, ha az Oroszországból érkező kőolajszállítás zavartalan, a százhalombattai finomító pedig folyamatosan működik – közölte a Miniszterelnökség az ATV megkeresésére.

A kis kutak ezen a héten sem kapnak üzemanyagot és már a nagyobb töltőállomások is korlátozzák a hatósági áras üzemanyagot, sőt olyan hely is van, ahol már csak 10 litert lehet 480 forintért tankolni.

Közben a Magyar Ásványolaj Szövetség emlékeztet: már most komoly ellátási problémák vannak.

Azt gondolom, hogy a kormányzatnak is el kell döntenie, hogy árat szabályozunk vagy üzemanyaggal látjuk el a piacot. Én azt gondolom, hogy a korlátozások ma már nagyobb kárt okoznak, mint amit az árnövekedés okozott a múltban

– fogalmazott Grád Ottó, aki hangsúlyozta, a kormánynak valamit lépnie kell.

Hogyha megint tovább viszik, és ugyanezen az áron, forintban, akkor valójában az lesz, hogy a fogyasztás tovább fog emelkedni, ugye ezt a tendenciát már látjuk. Ugyanakkor nem lesz elég finomítói kapacitás, és ha bármi történne a barátság kőolajvezetékkel, akkor már az alapanyag is hiányozni fog. Szerintem decemberben ezt át kell majd gondolni, hogy hogyan tovább.

A MOL azt írta az ATV-nek, hogy tanker autóik folyamatosan úton vannak, az exportra szánt üzemanyag mennyiségét pedig korlátozzák. Az olajvállalat hozzátette: a normál időszakokhoz képest most 15-20%-kal több üzemanyagot szállítanak partnereiknek, vagyis ennyivel magasabb a fogyasztás az ársapka előttinél. A Dunai Finomító ugyanakkor egy korábban kezdett karbantartási munka miatt továbbra is csökkentett kapacitással üzemel.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink

Közlekedő Tömeg: a tavalyinál is súlyosabb a MÁV járműhelyzete

A tavalyi mélypont után tovább csökkent a MÁV-Start üzemképes, a nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma – írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. A közérdekű adatigénylésére kiadott járműállományi adataiból kitűnik, a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását konszolidálni.

Tovább olvasom »