A nap témája: Jövőre 2000 forint is lehet egy kiló kenyér

Az ellátási problémák továbbgyűrűzése esetén jövő augusztusra kétezer forintra is rúghat a kenyér kilónkénti ára egyes üzletekben – írja a Pénzcentrum.

Farkas Dénes, a Hírös Agrária Kft. műtrágyaüzletági vezetője elmondta, az előttünk álló időszakban Európa-szerte hiány állhat elő a nitrogénműtrágyából, mivel nem csupán hazánkban, hanem a kontinensen is állnak a műtrágyagyárak.

Az iparágra nagyon negatív hatása van a földgáz jelentős drágulásának, a műtrágya-előállítás költségeinek 70 százalékát ugyanis a földgáz teszi ki – mutatott rá a szakértő a problémát előidéző jellemző okra.

Farkas szerint a termelők abban reménykedtek, hogy a 150 eurós gázárnak köszönhetően a gyárak újraindulnak, de ezt még mindig nem merik meglépni a szegmensben. A műtrágya 400 ezer forintos tonnaára mellett pedig képtelenség gazdaságosan növényt termeszteni.

Ma már nem az a kérdés, hogy lesz-e ezer forint a kenyér, hanem az, hogy mikor lesz kétezer a kilója

– vetítette előre a szakértő a jelenlegi helyzet fényében.

Arra, hogy a kétezer forintos kenyér korszaka mikor köszönthet be, Farkas Dénes azt mondta, szerinte
ha jövő júniusban és júliusban nem lesz elfogadható a terméshozam, akkor nyár végén, legkésőbb ősz elején találkozhatunk majd ezzel az árszabással.

Farkas úgy látja, a hétköznapokban az emberek még a mostaninál is jobban meg fogják érezni a pénztárcájukon annak következményeit, ha Magyarországon nem tudnak majd jövedelmezően szántóföldi növényeket előállítani.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink

Közlekedő Tömeg: a tavalyinál is súlyosabb a MÁV járműhelyzete

A tavalyi mélypont után tovább csökkent a MÁV-Start üzemképes, a nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma – írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. A közérdekű adatigénylésére kiadott járműállományi adataiból kitűnik, a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását konszolidálni.

Tovább olvasom »