Nem ért egyet a teljesítményértékelés bevezetésével a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ), amely a Facebookon tette közzé a sajtóban megjelent kormányzati elképzelésekkel kapcsolatos észrevételeit.
A differenciált bérezés nem ördögtől való, azonban első lépésként tisztességes alapbérekre van szükség ahhoz, hogy megszűnjön a szakmából történő tömeges elvándorlás, hogy a fiatalok számára vonzó legyen a pedagóguspálya
– írta a PDSZ, amely követeli többek között a tervezet azonnali visszavonását, 45 százalékos alapbéremelést, valamint valódi szakmai és társadalmi egyeztetést a civilszervezetek és szakszervezetek által aláírt a pedagógusok követeléseiről.
Mint a PDSZ közölte, ők semmiféle tervezetet nem kaptak, annak létéről és tartalmáról ők is a sajtóból értesültek, és ez alapján elmondható, az anyag bizonyítja Pintér „oktatásirányításra való alkalmatlanságát, teljes hozzá nem értését”.
Egy, a Népszavához kiszivárogtatott belügyminisztériumi dokumentum szerint rendszerszintű, éves belső teljesítményértékelés bevezetését tervezi a kormány az oktatási-nevelési intézményekben, amellyel a pedagógusok és az intézményvezetők munkateljesítményét vizsgálnák.
Az új belső értékelés folyamata a „személyes teljesítménycélok kijelölésével” kezdődik majd: az intézményvezetőnek a tanévet megelőzően, augusztusban, a pedagógusoknak minden tanév elején, szeptemberben kell majd javaslatot tenniük személyes teljesítménycélokra. Ezt követően a tanév végén, június-júliusban kerülhet sor a pedagógusok és az intézményvezetők értékelésére egy összetett szempontrendszer alapján. A cél a pedagógusok ösztönzése a „minőségi munkavégzésre”.