A Telexen megjelent értékelés alapján, Szerbiában 610 milliárd forintból építik a Budapest-Belgrád vasútvonal ottani szakaszát, ami kilométerenként 1,4 milliárddal olcsóbb a magyar szakasznál. (Kiemelt fotó: Palkovics László IT miniszter, Tomislav Momirovic szerb infrastruktúráért felelős miniszter, Csi Ta-jü, Kína budapesti nagykövete, Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója, Font Sándor és Bányai Gábor fideszes képviselők./MTI/Rosta Tibor.)
Pedig a hazai 750 milliárból tervezett vasútvonal a Kiskunságon, sík terepen fut. Ha csak a Belgrád és Niš közötti szakaszt vesszük, az kilométerenként kétmilliárddal kevesebbe kerül a magyarországinál. A szerb kormány ugyanis nem kezeli hétpecsétes titokként a vonatkozó adatokat és az Investigate Europe újságíróival megosztott dokumentumokból derültek ezek a közérdekű információk.
A szerbek költség-haszon elemzéséből arra lehet következtetni, hogy
ha nem drágul a projekt, és nem is költenek majd a vasút karbantartására, akkor 979 év alatt fog megtérülni Magyarország számára.
Szinte az Investigate Europe tényfeltáró cikkével egy időben kiderült az a jogerős bírósági döntés, amely a hvg.hu és a Transparency International Magyarország adatigénylése után kimondta, ki kell adni a Budapest–Belgrád-vasútfejlesztés vállalkozói szerződéseit.