A nap témája: Nem gazdasági okok miatt vonhatta vissza a kormány a vendégmunkástörvényt

Nincs köze a döntésnek a gazdasághoz – mondta a 24.hu-nak egy kormányzati forrás arra a kérdésre, hogy miért vonhatta vissza a kormány a vendégmunkástörvényét.

Ezt erősítik meg a lapnak nyilatkozó gazdasági szereplők is, a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége (MGYOSZ) alelnöke azt mondta, hogy részben volt meglepetés a visszavonás. Rolek Ferenc a lapnak azt mondta, hogy arról tudtak, hogy a kabinet átfogóbban szabályozná, koncepcionálisan újragondolná a jelenleg különböző jogcímeken érkező külföldiek munkavállalását, itt tartózkodását, de arról nem, hogy a már elfogadott törvényt visszavonnák, átírnák.

„Ahogyan nem tudtunk róla, hogy készül a vendégmunkástörvény, ugyanúgy nem tudtunk arról sem, hogy nem léptetik hatályba”

– kommentálta a jogszabály visszavonásáról szóló hírt a Vasas Szakszervezeti Szövetség alelnöke, László Zoltán. Szerinte a jogszabály nem fog a kukába kerülni, és jelentős szigorításra sem számítanak. A munkavállalók szerint a Fidesz „megmérte”, mit szól a vendégmunkástörvényhez a társadalom, írja a lap.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

A nap idézete

43 éve hunyt el Pilinszky János a huszadik század egyik legjelentősebb magyar költője, Baumgarten-díjas, József Attila-díjas és Kossuth-díjas.

Tovább »

A nap idézete

58 éve hunyt el Tamási Áron,  Kossuth-díjas magyar író. Leggyakrabban az ún. népi írók közé sorolják.

Tovább »

kapcsolódó cikkeink

Közlekedő Tömeg: a tavalyinál is súlyosabb a MÁV járműhelyzete

A tavalyi mélypont után tovább csökkent a MÁV-Start üzemképes, a nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma – írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. A közérdekű adatigénylésére kiadott járműállományi adataiból kitűnik, a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását konszolidálni.

Tovább olvasom »