A nap témája: Veszteséggel működnek a magyar fuvarozók

Hiába ért véget a technikai recesszió, és csökkent jelentősen az infláció, továbbra is veszteségben fuldoklik az áruforgalom mintegy 80 százalékát lebonyolító közúti szektor, mert nincs elég megrendelés – írja a 24.hu a DigiLog Consulting stratégiai tanácsadócég által közzétett, 2023. IV. negyedéves Közúti Fuvarozási Árindex (KFX 23Q4) szakértői elemzése alapján.

A jelentés szerint a fuvarozók elszomorító eredménye egyenes ági következménye a kedvezőtlen makro-környezetnek:

  • a belföldi fogyasztás és a kiskereskedelem javuló tendenciát mutat ugyan, de még mindig 4 százalékos mínuszban van 2022 negyedik negyedévéhez képest.
  • Az ipari termelés, ami a fuvarozás másik nagy árubázisa, negatív tendenciával 7,4 százalékos visszaesésbe került az előző év azonos időszakához képest.
  • A tendencia romlását a decemberi termék-külkereskedelmi egyenleg negatívba fordulása jelezte, amelynek értelmében az export nagyobb mértékben csökkent, mint az importforgalom. Ezek a volumencsökkenések nagyon érzékenyen érintik nemzetközi fuvarozóinkat, akik az exportokkal jutnak ki az uniós piacokra, ezt követően pedig – néhány harmadik országos fuvar elvégzése után – importtal térnek haza.

A kamionos vállalkozásoknak az üzemanyagon kívül minden költségük emelkedett, beleértve

a gépkocsivezetői béreket, az autópályadíjakat, a járművek finanszírozását, valamint az alkatrész- és szervizköltségeket. Legjelentősebb drágító tétel a hazai autópályadíj 17,6 százalékos emelkedése.

Szeretne a jövőben is olvasni hasonló cikkeket?

A Makói Csípős mögött nem állnak milliárdosok, működésünkre az olvasók, az Önök segítségére van szükségünk. A Donably-n könnyedén beállíthatja, mekkora összeggel tudja támogatni munkánkat.

TOVÁBB A RÉSZLETEKHEZ…

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink