Nyolc hónappal tartott tovább a próbaüzem a tervezettnél a több mint 70 milliárd forintból megépült tram-trainnél. Azonban a szerelvények most sem tudják hozni azt a menetidőt, amit korábban állítottak – írja az Átlátszó.
A portál kíváncsi volt arra, mit jelent menetidőben az, hogy 80 helyett mostmár 100-al mehet a két város között.
Májusban a Szeged-Rókustól Hódmezővásárhely Népkertig tartó távot az egyetlen megállóval számolva 17 perc 31 másodperc alatt tette meg a villamosvonat, 70 km/órás átlagsebességgel. Most ugyanazzal az alkalmazással mérték újra, összesen háromszor.
Az első alkalommal semmi sem jött szembe, így 75-re nőtt az átlagsebesség, a menetidő 2 perccel lett rövidebb, a korábbi 80-as csúcssebesség 100-ra nőtt. Visszafelé három perccel hosszabb volt az út, mert a tram-train szembetalálkozott a békéscsabai vonattal, majd egy másik tram-trainnel az algyői Tisza-hídnál – állapítja meg a portál.
Mint az ismert, a megvalósíthatósági tanulmányt 10 évre titkosították. Gyorsan kiderült, a korábban beharangozott menetidőket nem lehet tartani. Az ITM miniszterhelyettese, Schanda Tamás azt mondta, a két belváros között 30-32 perc lesz a menetidő, ennél pedig nincs gyorsabb közlekedési mód. Pedig a hivatalos menetrend ma is 42 perccel számol ezen a szakaszon.
A fentiekből úgy tűnik, a megnövelt tempóval sem érhető el a vágyott menetidő és már a félórás vonatkövetés is fennakadást okoz a vonalon. Ha ezt tovább sűrítik, még lassabb lehet a tram-train – írta az Átlátszló.