Continental: Makón a munkaidő csökkentést 95% támogatta, mindenkit az eredeti munkakörében foglalkoztatunk

Mint arról beszámoltunk, csütörtökön adott ki közleményt a Gumiipari Szakszervezeti Szövetség, szerintük becsapták a dolgozókat a Continental makói üzemében és ,,embertelen körülmények” vannak. A vádakra reagált a vállalat, változtatás nélkül mutatjuk:

Az autóipar jelenlegi piaci helyzetében minden szereplőt érint a kereslet jelentős csökkenése, így a megrendelésállomány visszaesése miatt, a munkaerőkölcsönzés keretében foglalkoztatott munkavállalók számát csökkentettük kétszáz fővel már korábban a makói gyárunkban.

 

Makón a helyzet megoldására több megoldási alternatívát is kerestünk, azzal a céllal, hogy minél több munkahelyet megőrizhessünk. Ezek közül a munkaidő csökkentési javaslatot a munkatársaink több, mint 95%- a támogatta. Mindenkit az eredeti munkakörében foglalkoztatunk tovább, melyről minden munkavállalónkkal egyéni munkaszerződés módosítást készítünk.

 

A makói gyárunkban 2020. május 1- jétől három hónapra 25%- kal rövidített munkarendhez kapcsolódó munkaszerződés módosítások aláírása jelenleg folyamatban van, melyet a munkatársaink több, mint 90%-a már aláírt. A munkáltató nem kezdeményezett azon indokból munkaszerződés felbontást, hogy valaki nem írta volna azt alá. A szerződésmódosítás következtében a határozott időre, három hónapra a jövedelmek 25%- kal csökkennek, továbbá az előirányzott prémiumot is megkapják munkatársaink. Az állami segítségnyújtás igénybevételét az egyes gyáraink adottságai határozzák meg, több hazai telephelyünk benyújtotta pályázatát, de van, ahol sajnos nem tudunk élni ezekkel a lehetőségekkel.

 

A termelés átmeneti szüneteltetésének ideje alatt további intézkedéseket valósítottunk meg munkatársaink egészségének védelme céljából, mint a munkaállomások egymás közötti távolságának növelésére, védőeszközök és fertőtlenítő szerek biztosítsa, új szünetrend kialakítása, pihenőhelyek átalakítása, munkáltató által biztosított utazási kapacitás növelése. Az egyes gyáraink egyedi működési körülményei alapján egyéni kockázatelemzést folytattunk, melynek eredményeképpen telephelyenként eltérő intézkedéseket valósítottunk meg a munkavállalóink egészségének védelmét és biztonságát maximálisan szem előtt tartva.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

A nap idézete

58 éve hunyt el Tamási Áron,  Kossuth-díjas magyar író. Leggyakrabban az ún. népi írók közé sorolják.

Tovább »

Közlekedő Tömeg: a tavalyinál is súlyosabb a MÁV járműhelyzete

A tavalyi mélypont után tovább csökkent a MÁV-Start üzemképes, a nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma – írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. A közérdekű adatigénylésére kiadott járműállományi adataiból kitűnik, a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását konszolidálni.

Tovább »

kapcsolódó cikkeink