Miközben az összességében 80 milliárd forintba került, Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő tram-train megvalósíthatósági tanulmányában évente 800 millió forintos díjbevétellel számoltak, egyelőre a napi átlagos jegybevételárak alapján ennek felét is nehéz lesz teljesíteni – derül ki az Átlátszó cikkéből.
Az eddig vizsgált két időszakra vonatkozóan naponta 995 ezer forint, illetve 1,03 millió forint bevétele volt a társaságnak. Ez 365 nappal felszorozva sem éri el a 400 millió forintot.
A cikk szerint az először vizsgált 67 napban a MÁV 66.171 jegyet adott el, vagyis naponta átlagosan 987-et. Ez a második időszakra 1.315-re nőtt. Az időszakok napi jegyátlaga 1151.
Az első időszakban az utasok 53 százaléka, a másodikban 54 százaléka vett teljes árú jegyet, a többi 47 és 46 százalék (tehát az utasok közel fele) valamilyen kedvezményes (pl. 33%, 50%, 90%) jegyet vásárolt.
A bérletek száma viszont a MÁV adatai szerint csökkent. Míg a tavaly szeptember-november közötti időszakra átlagosan napi 101 bérletes jutott, addig a november-február közötti adatok már csak napi 83 bérletest mutatnak.
A MÁV azt írt a lapnak, hogy
az utasforgalom felfutási íve megfelel a korábban vártnak.
Hogy ezt mire alapozzák, nem magyarázták meg a konkrét számok ellenére sem. Ugyanezeket a kérdéseket Lázár János építési miniszternek, a térség országgyűlési képviselőjének is elküldték, de tőle semmilyen válasz nem érkezett.