Az Alfahír levelet kapott egy közlekedési társaságnál dolgozó buszvezetőtől.
Az ország keleti felében dolgozó sofőr azt írta, “ha időnként takarítanak is, az nagyon felületes”.
“A padlót és az üléseket egyáltalán nem fertőtlenítik, de a lehelettől párás ablakokat is csak tessék-lássék módjára takarítják, pedig egy utasokkal tömött járaton talán ez lenne a legfontosabb. Mondanom sem kell, mit jelent ez egy járvány idején”
– írta az oldal olvasója, aki emellett egy képet (lásd: cikkünk borítóképe) is mellékelt. Hozzátette, hogy két nappal egy “alapos” takarítás után egy papírzsebkendőt húzott végig a kapaszkodón.
“Az eredmény látványos volt”
– írta az alkalmazott.
Nem jobb a helyzet a poggyásztartóknál sem, oda már el sem jutottak a takarítók:
Egy másik levélíró – vélhetően szintén Volánbusz alkalmazott – pedig azt írta, hogy míg a Népliget vagy a Stadionok mellett dolgozó BKK sofőrök egyre nagyobb védelmet kapnak (mint ismert, az elsőajtós felszállást és jegykiadást ideiglenesen felfüggesztette a Budapesti Közlekedési Központ), addig a Volánbusznál dolgozók szinte semmi védelemben nem részesülnek, pedig ugyanaz az utas jó eséllyel mindkét társaság vonalán megjelenhet.
Volánbusz: Fokozottan takarítjuk az állomásokat és a járműveket
A közlekedési társaság közleményében úgy fogalmaz:
“Soron kívüli higiéniai intézkedéseivel – a nemzeti népegészségügyi intézmények ajánlásainak megfelelően – a közlekedési társaság minden tőle telhetőt megtesz a koronavírus-fertőzés terjedésének megelőzéséért. Fokozottan takarítjuk az állomásokat és a járműveket, az autóbuszokon vírusölő szerrel tisztítjuk a padlót és a kapaszkodókat, folyamatosan kézfertőtlenítő szerrel látjuk el a munkahelyi mosdókat és tisztálkodóhelyiségeket. A megelőzésben jelentős feladat hárul buszvezetőinkre is: a járművek gyakori takarításával és vírusölő szerrel való gyakori kézmosással segítenek minimalizálni a fertőzésveszélyt.”
(alfahir.hu)