Mint az ismert, 140 év után megszűnt a vasúti közlekedés augusztus elsejétől Makón. Zeitler Ádám az augusztusi testületi ülésen érdeklődött arról, hogy legalább volt-e kísérlet a megmentésére, de a polgármester beismerte, hogy nem.
Kétszer-háromszor is átnéztem a polgármesteri beszámolót, de nem találtam benne azt, hogy történt-e tárgyalás annak érdekében, hogy ne szűnjön meg a vasútvonal Makón 140 év után?
– tette fel a kérdést Zeitler Ádám önkormányzati képviselő az augusztus 30-i testületi ülésen, amelynek a jegyzőkönyve már elérhető.
Farkas Éva Erzsébet megköszönte a kérdést és elmondta, hogy ilyen jellegű tárgyalásra nem került sor.
Zeitler arra is felhívta a figyelmet, stratégiai kérdés hosszú távon gazdaságfejlesztési célból is, hogy Makó elérhető legyen normális és kulturált körülmények között vonattal. Ugyanis az ipari park fejlesztése szempontjából sem mindegy, hogy a város megközelíthető-e teherszállítással. Hosszú távon pedig Makó fejlődése valamennyire össze van kötve Szegeddel, ez a vonal pedig egy elővárosi vasút.
Ha megépülne a vasúti híd Újszegeden, akkor a makói vonal is üzemelhetne hasonlóan elővárosi vasútként, mint például a vásárhelyi, hiszen ez a három város együtt, közösen tud fejlődni ebben a térségben.