A Continental szeptember utolsó napján ismertette a közeljövőre vonatkozó megtakarítási terveit. A konszern egy szerkezetátalakítással próbálja meg ésszerűsíteni a működését, emellett pedig erősíteni kívánja a szoftveres részt, azaz nagyobb hangsúlyt fektetnek a vállalatnál a saját szoftverfejlesztésre – az ezzel foglalkozó alegység az Automotive divízióba kerül januártól, öt másik alegység mellett – számolt be róla az autopro.hu.
A következő években globális szinten harmincezer munkahelyet szüntet meg a Continental, ezzel párhuzamosan a szoftverfejlesztéssel kapcsolatos részlegben új állások jöhetnek létre. Az elbocsátások még a gumikkal foglalkozó divíziót is érintik, pedig az volt a legsikeresebb üzletág az elmúlt évben.
Az átszervezés következtében a Continental vezetőségének – héttagú ügyvezető testületének – létszáma csökken két fővel: Helmut Matschi, a járműhálózatért felelős vezető és Frank Jourdan, az autonóm járművekért felelős vezető távozik a posztjáról idő előtt.
Ezzel együtt az újonnan létrehozott Automotive divízió vezetője a konszern vezérigazgatója, Nikolai Setzer lesz. Ez az üzletág felelős a szoftverek mellett a hálózatokért, a nagy teljesítményű számítógépekért, a kijelzőkért és vezérlőelemekért, mobilitási szolgáltatásokért, valamint az autonóm vezetéssel és a biztonsággal kapcsolatos technológiáért.
Wolfgang Reitzle, a felügyelőbizottság elnöke a szerkezetátalakítást azzal indokolta, hogy a legfontosabb iparági témákra így jobban tud összpontosítani a vállalat.
A Continental üzemi tanácsa arra figyelmeztetett, hogy az új struktúrát nem szabad ürügyként használni a további létszámleépítések végrehajtásához.