Idén is felbukkant egy kucsmás sármány Makónál

A korábbi évekhez hasonlóan idén májusban is felbukkant egy kucsmás sármány a Körös-Maros Nemzeti Park Igazgatóság Makói Tájegységében. A színes, hím példány többször is szem elé került – közölte honlapján a nemzeti park.

Májusban az Ószegedi út mentén nemcsak igazgatóságuk munkatársai, hanem madarászok is több alkalommal megfigyeltek egy hím példányt. Várják, hogy egy tojó is felbukkanjon, s akkor talán esély nyílik arra, hogy költésüket bizonyítani tudják.

A kucsmás sármány Magyarországon meglehetősen ritka, kóborló madár. A nemzeti parkban 2015-ben, Makó és Kübekháza környékén történtek az első megfigyelések. Azóta minden tavasszal látnak egy-két példányt, de a költésüket nem sikerült bizonyítani. A hímek nagyon impozáns megjelenésű, gyönyörű citromsárga tollazatú madarak. Fejtetőjükön kucsmaszerű fekete mintázat van, innen kapták a nevüket is. A tojók színezete szerényebb, szürkés-barnás.

Tetszenek a cikkeink? Szeretné, ha a jövőben is olvashatna ilyeneket?

A Makói Csípős kormányfüggetlen hírportál. Célunk a Makó és térségi valóság bemutatása, küzdelem a korrupció és a közéleti arrogancia ellen. Nem áll mögöttünk milliárdos és nem vagyunk kitömve közpénzzel sem. Éppen ezért működésünkre az olvasók, az Önök segítségére van szükségünk.

A Donably-n könnyedén beállíthatja, mekkora összeggel tudja támogatni munkánkat.

Havi ezer forint is nagy segítség!

TOVÁBB A RÉSZLETEKHEZ…

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Legfrissebb híreink

Több mint száz év után megszűnik a szegedi 1-es villamos

Több mint száz év után megszűnik a szegedi 1-es vonalon a villamosközlekedés. Az utasokat a jövőben az 1-es jelzésű tram-train (a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő vasútvillamos) szállítja a rókusi vasútállomás és a nagyállomás között – tájékoztatta a Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT) az MTI-t.

Tovább »

Korábbi helyettes államtitkár: a makói palagáz kitermelése műszaki akadályt képez

A geológiai és műszaki kockázatok mellett egész egyszerűen nem létezik jelenleg olyan sikeresen és eredményesen alkalmazható technológiai, ami a makói árokban tapasztalt rendkívül magas nyomás és a még rendkívülibb hőmérséklet mellett képes megvalósítani a kitermeléshez szükséges hidraulikus rétegrepesztést – fejtette ki oldalán Holoda Attila, aki 2010-2014 között energetikáért felelős helyettes államtitkár volt.

Tovább »

kapcsolódó cikkeink

Korábbi helyettes államtitkár: a makói palagáz kitermelése műszaki akadályt képez

A geológiai és műszaki kockázatok mellett egész egyszerűen nem létezik jelenleg olyan sikeresen és eredményesen alkalmazható technológiai, ami a makói árokban tapasztalt rendkívül magas nyomás és a még rendkívülibb hőmérséklet mellett képes megvalósítani a kitermeléshez szükséges hidraulikus rétegrepesztést – fejtette ki oldalán Holoda Attila, aki 2010-2014 között energetikáért felelős helyettes államtitkár volt.

Tovább olvasom »