[ad 1]
Botka László, Szeged polgármestere múlt héten ismertette a városházán a megyeszékhely 2016-os költségvetését. Itt szóba került a 2020-ig megépülő déli Tisza-híd, melynek csatlakozásait, térképét bemutatta a jelenlévőknek.
Ez alapján az új hídra felvezető közút a Boldogasszony sugárút-Oldal utca kereszteződésétől indul, követi az Oldal utca vonalvezetését a Bánomkert sorig, majd egy körforgalom után egyenesen halad át a Tiszán. Újszegeden az Alsó kikötő soron, majd három körforgalomnál lehet kihajtani. Egyszer a kendergyár egykori területén, a megépülő Tiszapark városrésznél, másodszor az újszegedi állomáshoz közel, végül a a Csanádi utca-Temesvári körút-Szőregi út találkozásánál. Újonnan két kilométer közúti szakaszt kell kiépíteni.
A nagyállomásra tervezik az intermodális csomópontot. Itt lesz a vonat-, a busz- és az elővárosivasút-, azaz a tramtrainállomás. A vágányt egy független vasúti hídon vezetik fel az új Tisza-hídra. Újszegeden a meglévő vasútvonalig új pályát építenek, Újszeged és Makó közötti vasútvonalat pedig modernizálják.
A tervek között szereplő Szeged és Makó között közlekedő tramtrain a szegedi oldalon a Galamb utca felől kanyarodik fel az új hídra, ahol vasúti pályára áll, Makón pedig a Szegedi utcán futna végig, a végállomása a Csanád vezér téren lenne.
[ad 2]