Indulhat a Szeged–Makó elővárosi közlekedés előkészítése

Huszonöt közlekedési beruházás valósulhat meg az év első napjától külön kötelezettségvállalás nélkül az idei költségvetés terhére abból az 56-ból, amely az Integrált Közlekedésfejlesztés OP előirányzata a hazai társfinanszírozáson felül egy új kormányhatározat szerint.

A Világgazdaság még a héten írt arról, hogy a kiválasztott projektekben közös, hogy a támogatási kérelmüket már tavaly beadták egy kivételével (a Déli körvasút II. ütemének elemei). A kormányhatározat szerint indulhat a Szeged–Makó elővárosi közlekedés (2,7 milliárd forint) előkészítése számos további projekt mellett.

A kormány az elmúlt években többször megígérte a harmadik Tisza-híd megépítését Szegeden. Ehhez kapcsolódóan készült egy tanulmány 2015-ben, hogy a szegedi 1-es villamos vonalának meghosszabításaként, a nagyállomástól kezdődően Makóig közlekedjen egy elővárosi vasútvonal, azaz tram-train. Ez végighaladna a Szegedi utcán és a Csanád vezér téren lenne a végállomása.

A legutolsó hírek szerint nyolc-tíz év múlva lehet harmadik híd Szegeden.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

Jövőre alakíthatják ki az emlékhelyet a Maros-parton

Czirbus Gábor még tavaly kezdeményezte önkormányzati képviselőként, hogy a híd lábánál, a foci pályához vezető út mellett egy méltó kegyeleti helyet hozzanak létre. Ez idén nem valósult meg, a tegnapi testületi ülésen pedig kiderült ennek oka is.

Tovább »

Egy éve vár gallyazásra egy makói lakó

Elképesztő történetről számolt be a szerdai testületi ülésen Gáspár Sándor. A magasság miatt egy körzetében élő lakos egy éve várja, hogy az önkormányzat elvégezze a gallyazást a háza előtt.

Tovább »

kapcsolódó cikkeink