Huszonöt közlekedési beruházás valósulhat meg az év első napjától külön kötelezettségvállalás nélkül az idei költségvetés terhére abból az 56-ból, amely az Integrált Közlekedésfejlesztés OP előirányzata a hazai társfinanszírozáson felül egy új kormányhatározat szerint.
A Világgazdaság még a héten írt arról, hogy a kiválasztott projektekben közös, hogy a támogatási kérelmüket már tavaly beadták egy kivételével (a Déli körvasút II. ütemének elemei). A kormányhatározat szerint indulhat a Szeged–Makó elővárosi közlekedés (2,7 milliárd forint) előkészítése számos további projekt mellett.
A kormány az elmúlt években többször megígérte a harmadik Tisza-híd megépítését Szegeden. Ehhez kapcsolódóan készült egy tanulmány 2015-ben, hogy a szegedi 1-es villamos vonalának meghosszabításaként, a nagyállomástól kezdődően Makóig közlekedjen egy elővárosi vasútvonal, azaz tram-train. Ez végighaladna a Szegedi utcán és a Csanád vezér téren lenne a végállomása.
A legutolsó hírek szerint nyolc-tíz év múlva lehet harmadik híd Szegeden.