A Takarék fiókja március 31-én nyílik, addig hetente kétszer jön a takarékbusz. Továbbá az OTP is jelezte fióknyitási szándékát – árult el oldalunknak adott interjújában Csanádpalota független polgármestere. Dr. Debreczeni Istvánt megkérdeztük arról is, hogy milyen intézkedések történtek eddig a hivatalban és hogy mit ért nyitott ajtók politikája alatt.
Megjelent a takarékbusz. Miért volt ez fontos előrelépés? Mikor nyitja meg kapuit maga a bankfiók?
Ez így van. Örömmel üdvözöltük a Takarék ezen szolgáltatását. Jelezték a bankfiók nyitását is, ezt március 31-re datálták, addig a busz hetente két alkalommal fog Csanádpalotán megjelenni. Ezeket az időpontokat előre meghirdetjük. December elsejétől történik meg mindez.
Az OTP úgyszintén jelezte a fióknyitási szándékát. Itt még egyeztetések folynak, utána tudunk nekik is helyiséget biztosítani. Náluk az időpontról még nem tudok beszámolni.
Tehát eddig nem volt pénzintézet?
Nem volt bank, befizető automata sem. Csak pénzkiadó automatával rendelkezett a település.
Az alakuló ülésen elhangzott, hogy több kisebb intézkedés történt a hivatalban. Mik voltak ezek?
Teljes szervezeti és szerkezeti átalakítás folyik jelenleg is a hivatalbál. Pénzügyi átvilágítás történt, biztos alapokat keresünk, nem felelősöket. Rengeteg előterjesztés, javaslat, intézkedés történt már. A folyamatban lévő projektek meggyorsításra kerültek, így hétvégén is dolgoznak az emberek az idősek otthonánál. Haladunk, szerencsére az időjárás is segítségünkre van ebben.
Első intézkedések között a helyi egyen-járda kivitelezésének a problémájával foglalkoztam. Olyan is előfordult, hogy az egyik vasárnap 8 óra 20 perckor kaptam egy üzenetet az ápolási otthonból, hogy elromlott a kazán, nincs meleg víz. Már 11 órára ez a probléma megszűnt. Az orvosi rendelőben évek óta nem működő fűtéssel kapcsolatban azonnal intézkedtem: még a választás után közvetlenül, a saját magánvagyonomat használva az ismeretségi körömbe tartozó gázszerelőt hívtam. Az óvodában is ugyanígy jártam el.
Továbbá különválasztjuk az idősek ápolási otthonát a Naplemente Idősek Gondozóházától. Ennek az új intézményrendszernek a felállítása folyamatban van, január elsejétől fog teljes üzemben szolgálatba állni.
Ön nyitott ajtók politikáját hirdetett. Mit jelent ez pontosan?
Nincs külön fogadóóra, az embereknek a problémájával kis túlzással a nap 24 órájában foglalkozunk és megoldjuk. A hivatal hivatali időben pedig teljes apparátussal várja az ügyfeleket. Mindenkit azonnal, hatásosan, pontosan ellátunk a segítséggel, hiszen aki hozzánk érkezik, biztos, hogy segítségre szorul, ezért jön hozzánk. Ezért nem a jogszabályokkal tömjük ki, hanem egy ügyfélbarát, gyors, pontos, hatékony, szolgáltató önkormányzattal találkozik.
Naponta kb. 30-50 megkeresés történik a lakosság részéről, ezeket az ügyeket megnyugtatóan tudjuk elintézni. Van amikor személyesen viszem el az ügyfelet az ügyintézőhöz és intézzük együtt a problémákat. Mindent megteszünk, hogy azok a feladatok megoldásra kerüljenek, amiket a lakosság számunkra elmond.
Nagyon várjuk a lakosság részéről a megkereséseket, hogy a bizalmukkal forduljanak felénk és megosszák velünk a problémáikat. Csak azon tudunk segíteni, amiről tudunk.