Jó ideig még várhatunk a Makó és Szeged közötti elővárosi vasútvonalra

Az új Tisza-hídhoz kapcsolódó vasúti és buszközlekedést kiszolgáló forgalmi csomópont tervezésére van előkészített közbeszerzési kiírás, de nem indították el a folyamatot – mondta el a szeged.hu-nak Nagy Sándor, szegedi városfejlesztési alpolgármester.

Az interjút annak az apropója adta, hogy Szegeden mindössze a Tiszavirág Sportuszoda és a Pick Aréna valósult meg a Modern Városok Programból és úgy tűnik, minden más ígéretét végérvényesen visszavonja a kormány.

Nagy Sándor beszélt a Szeged–Makó elővárosi közlekedés fejlesztése vegyesforgalmú Tisza-híd építésével és az új Tisza-hídhoz kapcsolódó vasúti és buszközlekedést kiszolgáló forgalmi csomópont kialakításával – más nevén az intermodális csomópontot, és a P+R parkolót magába foglaló beruházás előkészítéséről és megvalósításáról:

,,A hidat ütemezetten akarják megépíteni. A határozat is arról szól, hogy egyszer majd kellene legyen vasúti kapcsolat is a szegedi és az újszegedi oldal között. Ez a város részéről rendben van, sokszor elmondtuk, kértük, hogy olyan pillérek épüljenek, amik majd később a vasúti hidat is tudják fogadni. Ez benne van a tervben. Ami nincs benne az az intermodális csomópont és a P+R parkoló, amit mi továbbra is fontosnak tartanánk. Ez azt jelenti, hogy a vasútállomás mellé kellene kerülnie a buszpályaudvarnak a Mars térről, hogy jobb legyen az átszállási kapcsolat. A parkoló most is nagyon kellene a belváros déli részén, akár a klinikák miatt, akár a vasútállomás miatt. Ha nem épül meg itt P+R parkoló a híddal, akkor valójában az a forgalom, ami most a Belvárosi hídon jön be a belvárosba, az majd a déli hídon jön be, és ha nem adunk nekik lehetőséget, hogy leparkoljanak, akkor ott fognak állni a Boldogasszony sugárúton a dugóban. Ezt a helyzetet állíthatja elő a kormány. Ezt a veszélyt mi a nagyobb tanácskozásokon mindig jelezzük, hogy továbbra is fontosnak tartjuk a parkoló megépülését. Az intermodális csomópont tervezésére van előkészített közbeszerzési kiírás, de nem indították el a folyamatot.”

A kormány az elmúlt években többször megígérte a harmadik Tisza-híd megépítését Szegeden. Ehhez kapcsolódóan készült egy tanulmány 2015-ben, hogy a szegedi 1-es villamos vonalának meghosszabításaként, a nagyállomástól kezdődően Makóig közlekedjen egy elővárosi vasútvonal, azaz tram-train. Ez végighaladna a Szegedi utcán és a Csanád vezér téren lenne a végállomása.

A harmadik Tisza-hídról októberben írtunk legutóbb a Makói Csípősön, akkor Bányai Gábor kormánybiztos említette meg.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink