Így majd talán kiderülhet, miért éri meg az államnak és az adófizetőknek, hogy egy magáncég végezheti a hulladék kezelését és elszállítását, illetve a gyorsforgalmi utak üzemeltetését és építését az egész országban.
Nem titkolhatja a Nemzeti Koncessziós Iroda (NKI), milyen számítások alapján jutottak arra, hogy 35 évre koncesszióba adják a teljes magyar hulladékgazdálkodást – írta a Szabad Európa. Az NKI-t – melyet egyébként a Rogán Antal propagandaminiszter által vezetett Miniszterelnöki Kabinetiroda alapított 2020-ban – a Transparency International Magyarország (TI) perelte be, és a bíróság múlt heti elsőfokú, nem jogerős ítélete szerint ki kell adnia a számításokat. Korábban ezt közérdekű adatigénylésben próbálta megtudni a TI, csakhogy az NKI elutasította, így bírósághoz fordultak.
Ez már a második ilyen jellegű ítélet, tavaly októberben is arra jutott a bíróság, hogy nyilvánosságra kell hozni, mi alapján döntött a kormány a 35 éves autópálya-koncesszió mellett.
Az NKI azonban fellebbezett. A per másodfokú tárgyalása csütörtökön volt, a jogerős ítélet értelmében ki kell adni az adatokat.
Tetszenek a cikkeink? Szeretné, ha a jövőben is olvashatna ilyeneket? A Makói Csípős kormányfüggetlen hírportál. Célunk a Makó és térségi valóság bemutatása, küzdelem a korrupció és a közéleti arrogancia ellen. Nem áll mögöttünk milliárdos és nem vagyunk kitömve közpénzzel sem. Éppen ezért működésünkre az olvasók, az Önök segítségére van szükségünk. A Donably-n könnyedén beállíthatja, mekkora összeggel tudja támogatni munkánkat. Havi ezer forint is nagy segítség! |