A Makói Gumiipari Szakszervezet szerint a Contitech Fluid Automotive Hungária Kft. makói telephelyének vezetősége a kollektív szerződés felmondása után egy teljesen kiüresített, elfogadhatatlan feltételeket tartalmazó változatot akart a munkavállalókra kényszeríteni. Ők már a munkakörülmények javításáért sztrájkolnak.
Közleményükben azt írják: amennyiben sikerül megállapodni a vezetéssel, későbbiekben lehet ez a megállapodás egy kollektív szerződés alapja.
Közlésük szerint kérték a munkaerő kölcsönzőn keresztül foglalkoztatott dolgozókat, hogy tartsák magukat távol a sztrájktól. A szakszervezet ugyanis attól tartott, hogy ezeknek a munkavállalóknak megtorlástól kell tartaniuk, tekintve, hogy szerződéseiket indoklás nélkül felmondhatják.
Elmondásuk szerint a figyelmeztető sztrájkot követően a vezetés a megbeszélések időpontjait többször módosította, ezért nem sikerült megállapodni még.
– Munkavállalóink arról számoltak be, hogy a figyelmeztető sztrájk ideje alatt az irodából érkezett személyek kérdezgették, hogy miért állnak az emberek? Mi ezt nyomásgyakorlásnak tartjuk. Szerdán pedig egy szórólappal fogadták kollégáinkat, melyet inkorrektnek tartunk. Úgy tűnik a vezetőség nem megállapodni akar, csak a kedélyeket nyugtatni. Mi azonban addig folytatjuk, amíg el nem érjük célunkat – fogalmazott Hajdu Roland, az MGSZ titkára.
Continental: 14 pontot biztosítunk, 6-ról nyitottak vagyunk tárgyalni
A szakszervezet közzétette azt a szórólapot, amit a dolgozóknak adtak szerdán. A vállalat azt közölte, hogy a sztrájkbizottság követelései közül 14 pontot jelenleg is biztosítanak és rögzíteni akarnak a kollektív szerződésben. 6 pontról nyitottak tárgyalni és átalakítási javaslatot is tettek. A megállapodott pontokat határozatlan időre a kollektív szerződésben kívánják rögzíteni.
A cég felhívja a figyelmet, hogy tavaly nem nyertek el új megrendelést, azon dolgoznak, hogy új üzletet hozzanak Makóra. Ehhez azonban a gyár vevői megítélése kiemelten fontos, a hosszútávú működés csak a dolgozókkal közösen lehetséges.