Makói Gumiipari Szakszervezet: célunk nem a károkozás, hanem a megállapodás

A Makói Gumiipari Szakszervezet szerint a Contitech Fluid Automotive Hungária Kft. makói telephelyének vezetősége a kollektív szerződés felmondása után egy teljesen kiüresített, elfogadhatatlan feltételeket tartalmazó változatot akart a munkavállalókra kényszeríteni. Ők már a munkakörülmények javításáért sztrájkolnak.

Közleményükben azt írják: amennyiben sikerül megállapodni a vezetéssel, későbbiekben lehet ez a megállapodás egy kollektív szerződés alapja. 

Közlésük szerint kérték a munkaerő kölcsönzőn keresztül foglalkoztatott dolgozókat, hogy tartsák magukat távol a sztrájktól. A szakszervezet ugyanis attól tartott, hogy ezeknek a munkavállalóknak megtorlástól kell tartaniuk, tekintve, hogy szerződéseiket indoklás nélkül felmondhatják. 

Elmondásuk szerint a figyelmeztető sztrájkot követően a vezetés a megbeszélések időpontjait többször módosította, ezért nem sikerült megállapodni még.

– Munkavállalóink arról számoltak be, hogy a figyelmeztető sztrájk ideje alatt az irodából érkezett személyek kérdezgették, hogy miért állnak az emberek? Mi ezt nyomásgyakorlásnak tartjuk. Szerdán pedig egy szórólappal fogadták kollégáinkat, melyet inkorrektnek tartunk. Úgy tűnik a vezetőség nem megállapodni akar, csak a kedélyeket nyugtatni. Mi azonban addig folytatjuk, amíg el nem érjük célunkat – fogalmazott Hajdu Roland, az MGSZ titkára.

Continental: 14 pontot biztosítunk, 6-ról nyitottak vagyunk tárgyalni

A szakszervezet közzétette azt a szórólapot, amit a dolgozóknak adtak szerdán. A vállalat azt közölte, hogy a sztrájkbizottság követelései közül 14 pontot jelenleg is biztosítanak és rögzíteni akarnak a kollektív szerződésben. 6 pontról nyitottak tárgyalni és átalakítási javaslatot is tettek. A megállapodott pontokat határozatlan időre a kollektív szerződésben kívánják rögzíteni.

A cég felhívja a figyelmet, hogy tavaly nem nyertek el új megrendelést, azon dolgoznak, hogy új üzletet hozzanak Makóra. Ehhez azonban a gyár vevői megítélése kiemelten fontos, a hosszútávú működés csak a dolgozókkal közösen lehetséges.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

A nap idézete

58 éve hunyt el Tamási Áron,  Kossuth-díjas magyar író. Leggyakrabban az ún. népi írók közé sorolják.

Tovább »

Közlekedő Tömeg: a tavalyinál is súlyosabb a MÁV járműhelyzete

A tavalyi mélypont után tovább csökkent a MÁV-Start üzemképes, a nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma – írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. A közérdekű adatigénylésére kiadott járműállományi adataiból kitűnik, a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását konszolidálni.

Tovább »

kapcsolódó cikkeink