Nincs pénz és döntés a szegedi harmadik hídról – ez érinti a makói vasúti közlekedést is

Mihálik Edvin Újszeged önkormányzati képviselője, zöld város tanácsnok levélben fordult Lázár János építésügyi miniszterhez, Hódmezővásárhely-Makó országgyűlési képviselőjéhez az újszegedi vasútállomás felújítása kapcsán.

Az állam évek óta csak ígérgeti a romos épület elbontását, az elhanyagolt bozótos területet pedig sürgősen rendbe kell tenni. Mihálikot válaszlevelében arról tájékoztatotta Lázár, hogy az állomás felújítása majd csak a harmadik Tisza-híd építésével kezdődne meg, ehhez azonban sem a szükséges forrás, sem a kormányzati döntés nincs meg.

,,Elfogyott a pénz, csődöt mondott a fideszes gazdaságpolitika. Szerte az országban felfüggesztik a beruházásokat, bezárják a postákat, megszüntetik a családtámogatásokat. Úgy látszik ezeknek a megszorításoknak lett az áldozata a Tisza-híd és az újszegedi vasútállomás felújítása is”

– értékelte a választ a szegedi képviselő.

A kormány az elmúlt években többször megígérte a harmadik Tisza-híd megépítését Szegeden. Ehhez kapcsolódóan készült egy tanulmány 2015-ben, hogy a szegedi 1-es villamos vonalának meghosszabításaként, a nagyállomástól kezdődően Makóig közlekedjen egy elővárosi vasútvonal, azaz tram-train. Ez végighaladna a Szegedi utcán és a Csanád vezér téren lenne a végállomása. Ebből azóta sem lett semmi és amíg a híd sem épül fel, addig nem is lesz.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink