Szentesi és vásárhelyi vasútvonalak indulnak újra, Makón marad egy vonatpár

A minisztérium a vasúttársaságok felülvizsgálták a regionális vonalakon június 6-tól bevezetett, ideiglenes járványügyi menetrendeket. A MÁV és a GYSEV október elsejével tíz vasútvonalon állítja vissza az eredeti menetrendet, köztük van Szentest és Hódmezővásárhelyt érintő vonal. A Mezőhegyes-Makó-Újszeged nincs a listán, viszont augusztusban pénzt adott a kormány Makó-Szeged tram-train vonal fejlesztésének előkészítésére.

Mint az ismert: a járványhelyzet ürügyén, az utasok háta mögött június 6-tól 34 vonalon megszüntették a vonatok jelentős részét, egy részük helyett pótlóbuszok közlekedtek.

A MÁV azt közölte.

,,az eredeti menetrendeket a június óta gyűjtött tapasztalatok alapján, a közlekedési szolgáltatók kezdeményezéseit figyelembe véve, a szaktárcával való egyeztetést követően állítják vissza.”

Október elsejétől a korábbi menetrend tér vissza a következő vonalakon:

  • Siófok–Tab,
  • Vámosgyörk–Gyöngyös,
  • Záhony–Mátészalka,
  • Nyíregyháza–Vásárosnamény,
  • Vésztő–Szeghalom–Gyoma,
  • Püspökladány–Szeghalom–Kötegyán,
  • Szentes–Hódmezővásárhely,
  • Lakitelek–Kiskunfélegyháza,
  • Orosháza–Szentes–Kiskunfélegyháza,
  • Csorna–Hegyeshalom.

Augusztus elseje óta pedig a Zalaegerszeg–Bajánsenye–Őrihodos (Hodoš), Nagyatád–Somogyszob, Gyékényes–Barcs–Szentlőrinc, Vác–Nagyoroszi–Balassagyarmat, Balassagyarmat–Ipolytarnóc, Kál-Kápolna–Kisújszállás, Karcag–Tiszafüred, Debrecen–Tiszalök, Mezőtúr–Szarvas–Mezőhegyes, Kecskemét–Lakitelek–Szolnok vonalakon már az eredeti vasúti eljutást biztosító menetrend szerint közlekednek a vonatok.

A júniusi visszavágásokkor a kettőből egy pár maradt a Mezőhegyes-Makó-Újszeged vonalon.

Érdekes, hogy úgy építik le a vasúti közlekedést Makón, hogy közben tram-train fejlesztést ígérnek

Kicsivel több mint 10 éve szűnt meg a személyszállítás a Makó-Hódmezővásárhely vasútvonalon. 2020. június 6-ig kettő járat indult Makóról Újszegedre és Mezőhegyesre, a járványra hivatkozva egy vonatpár maradt és most a visszaállított vonalak listáján sem szerepel.

A kormány az elmúlt években többször megígérte a harmadik Tisza-híd megépítését Szegeden. Ehhez kapcsolódóan készült egy tanulmány 2015-ben, hogy a szegedi 1-es villamos vonalának meghosszabításaként, a nagyállomástól kezdődően Makóig közlekedjen egy elővárosi vasútvonal, azaz tram-train.

Makói látványterv

Idén az egyik augusztusi Magyar Közlönyben jelent meg a kormányhatározat, hogy 4,57 milliárd forint különítenek el a Szeged-Makó vasúti elővárosi közlekedés és Hatvan-Füzesabony vonal fejlesztéséhez kapcsolódó ráhordó vonalak fejlesztésének előkészítésére. Az összeg így jelenik meg a táblázatban, így egyelőre nem derül ki, a két említett vonal közül melyik mennyi pénzt kaphat.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

A nap idézete

91 éve született Páskándi Géza erdélyi magyar író, költő, esszéíró, drámaíró, publicista.

Tovább »

kapcsolódó cikkeink

Leitner Szilárd: Fontos a makói emberek véleménye

Leitner Szilárd, a Lokálpatrióták képviselőjelöltje nemrégiben megosztotta gondolatait az emberek véleményének fontosságáról, hangsúlyozva, hogy a véleménynyilvánítás a demokratikus társadalmak alapja és az egyéni önkifejezés egyik legfontosabb eszköze.

Tovább olvasom »