Telefonos csalók garázdálkodnak! Már értesültünk kiszombori és makói áldozatokról is – figyelmeztet a kiszombori önkormányzat.
Azt írták, a csalók felhívják a gyanútlan állampolgárokat és különböző bankszámla-adatokat kérnek el telefonon, amelyek segítségével lefosztják a bankszámlát. Így fokozottan felhívják a figyelmet, hogy a telefonos ügyintézőknek ne adjunk meg olyan adatokat, amelyekkel hozzájuthatnak bankszámlánk ,,tartalmához”.
A Magyar Nemzeti Bank oldalán arról írnak, a vishing (az angol „voice” és „phishing”, vagyis hang és adathalászat szavak kombinációja) olyan telefonos csalás, amelynél a támadó megpróbálja személyes, pénzügyi vagy biztonsági információi megosztására, vagy pénz átutalására rávenni az áldozatokat, akik általában banki ügyfelek. Tipikus formája a vishingnek, amikor a csaló az adathalász hívás során megpróbálja elhitetni a felhasználóval, hogy ténylegesen egy banki alkalmazottal beszél, és egy pénzügyi tranzakció során fellépett hiba vagy csalásgyanú miatt telefonál.
Minél sürgetőbb a hívás és az üzenet, annál gyanúsabb, gyanús telefonhívás esetén ne adjunk meg személyes adatokat és szakítsuk meg a beszélgetést. Soha ne adjunk meg betéti vagy hitelkártya PIN-kódját, CVV kódját, vagy az online banki jelszót – a bankok sosem kérik el ezeket az információkat. Továbbá soha ne telepítsünk mások kérésére olyan programot számítógépünkre vagy telefonunkra, amit nem ismerünk.