2024-re készülnek el a szegedi harmadik híd engedélyes kiviteli tervei

A szegedi déli Tisza-híd engedélyes kiviteli tervei 2024 augusztusára készülnek el – közölte a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese szerdán a csongrád-csanádi megyeszékhelyen. Nyul Zoltán, a beruházásról rendezett közmeghallgatáson azt mondta, a híd és a kapcsolódó utak tervezése összetett feladat, amely egyben fontos városfejlesztési projekt, hiszen a város közlekedésében meghatározó nagykörút befejezését is jelenti.

A szakember hangsúlyozta, a híd alépítményei úgy készülnek el, hogy később vasúti felszerkezettel is bővíthetők legyenek.

Takács Miklós, a tervező Főmterv Zrt. közlekedéstervezési igazgatója elmondta, a cégnek jövő márciusban kell benyújtania az engedélyezési tervdokumentációt bírálatra, augusztusig kell megszerezni az építési engedélyt, ezt követően készíthetik el a kiviteli terveket.

A becslések szerint 2050-ben naponta 30-35 ezer jármű halad majd át a hídon, jelentősen csökkentve ezzel a belváros forgalmi terhelését, és némi forgalmat átvéve a Bertalan hídtól is. Ezért a híd építéséhez a Petőfi Sándor sugárúttól a Szőregi útig tartó közútfejlesztési beruházás is kapcsolódik – közölte az igazgató.

A Bécsi körúton a jelenlegi kettő helyet négy haladósávot alakítanak ki jelzőlámpás csomópontokkal, és ahol az adottságok engedik, parkolókkal. Az úttest mellett 4,5-5 méteres zöldsáv marad, a 2,5-3 méter széles járdák mellett mindkét oldalon irányhelyes bicikliút is épülne, mivel a hídon intenzív kerékpáros-forgalommal számolnak – tudatta a szakember.

A szegedi oldalon a hídfőt úgy alakítják ki, hogy Újszegedről érkezve is elérhető legyen a vasútállomás. Az újszegedi oldal szabályozási terve jelenleg készül, ott két csomópont kialakításával számolnak, valamint azzal, hogy az újszegedi vasútállomást áthelyezik a Szőregi út mellé

– mondta Takács Miklós.

Vígh Attila tervező kifejtette, a koncepció szerint többnyílású hídszerkezettel és két mederpillérrel rácsos közúti gerendahíd épülne, amely alkalmas gépjármű-, gyalogos és kerékpáros, valamint távlati tervként a vasúti forgalom kiszolgálására.

A szakember munkatársaival olyan, a látványt nem uraló, a környezetbe illeszkedő, egyedi hidat képzelt el, amely képét függőleges és vízszintes zöldfelületek határozzák meg. A híd két főtartója között fut majd a közúti forgalmat kiszolgáló 2×2 sáv, az északi oldal teraszán pedig a gyalogos és kerékpáros forgalom haladna.

A hídon közösségi tereket is kialakítanának, erre kiváló lehetőséget teremt, hogy az északi oldalról a teljes belváros belátható, ezért ezen az oldalon a főtartón futó sétánnyal egy 13 méteres magasságú kilátópontot is épülne

– tudatta a tervező.

Mihálffy Béla (KDNP) országgyűlési képviselő hozzászólásában hangsúlyozta, a következő három és fél évben mindent el fog követni azért, hogy a harmadik szegedi Tisza-híd minél előbb megvalósuljon. Mint mondta, soha ilyen közel nem volt Szeged az új híd építéséhez. Hozzátette: bízik abban, hogy a tervek elkészültének idejére a forrásokat is sikerül megszerezni a beruházáshoz.

(MTI)

Szeretne a jövőben is olvasni hasonló cikkeket?

A Makói Csípős mögött nem állnak milliárdosok, működésünkre az olvasók, az Önök segítségére van szükségünk. A Donably-n könnyedén beállíthatja, mekkora összeggel tudja támogatni munkánkat.

TOVÁBB A RÉSZLETEKHEZ…

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

A nap idézete

123 éve született Németh László (teljes nevén: Németh László Károly) Kossuth-díjas magyar író, esszéista, drámaíró, műfordító, 1998-tól a Digitális Irodalmi Akadémia posztumusz tagja.

Tovább »

A nap idézete

38 éve született Dér Henriett, művésznevén Dér Heni, Vajdaságból származó magyar énekesnő.

Tovább »

kapcsolódó cikkeink