Alig 3 perccel csökkenhet a MÁV szerint a menetidő a Szeged-Hódmezővásárhely vonalon, pedig közel 30 milliárd forintot költöttek csak a pályára az immár 70 milliárdnál is drágább tram-train beruházásból – írja az Átlátszó.
A beruházás keretében 100 kilométer/órás sebességre építették át Hódmezővásárhelyig a 135-ös vasútvonalat, és több állomást is felújítottak.
A vasút 3 év után február 22-én indult újra, a vonatok azonban egyelőre nem lettek gyorsabbak, hiába új a pálya. Az Átlátszó szerint MÁV vonatkövető rendszere alapján a szerelvények továbbra is 80-nal mennek a két város között. A menetrendi idő ennek megfelelően 37 perc a 33 kilométeres szakaszra.
A lap megkereste a MÁV-ot az ügyben, amely azt válaszolta, a Szeged–Hódmezővásárhely vonalszakaszon 100 km/h a pályasebesség – kivéve Algyő állomás két váltókörzetében, ahol 80 km/h.
A Szeged-Békéscsaba vonali vonatok jelenleg érvényes menetrendjét még 80 km/h-ás sebességgel alakították ki. A menetidő, menetrend többek között függ a vonal járműállományától, azok megengedett sebességétől, a Szentes felől, illetve felé csatlakozást adó vonatoktól, valamint szükségesek a végleges pályaparaméterek.
– magyarázták.
Hozzátették: a várható sebességemelés (100 km/h-ra) a jelenlegi kalkulációk alapján 3 perccel rövidebb menetidőt tesz lehetővé. Összehasonlításképp, a két város között a leggyorsabb busz 30 perc alatt teszi meg a Szeged-Hódmezővásárhely távot