Műemlék volt útban az épülő tram trainnek

A vásárhelyi Szőnyi utcában elbontják a kőfal egy részét. Ugyanakkor a műemlékvédelmi hivatal folyamatos ellenőrzése mellett történik a munka, az újjáépítés ugyanígy zajlik majd. Hasonló bontás máshol nem érinti majd a kőfalat – közölte a Polgármesteri Hivatal gyorshír szolgálata. Hozzáteszik: eredetileg is szerepelt a tram-train építkezés tervei között ez a bontás, majd újraépítés.

A körtöltés építéséhez az 1879-es szegedi nagy árvíz után kezdtek hozzá. A város északi és keleti határán földből 17,5 km, a déli részen pedig téglából 3 km hosszú gátfalat emeltek. A kőfal hossza 3 kilométer, vonala az egykori Hód-tó partvonalát követi. Építését 1879. június 4-én kezdték meg Klein Sámuel építész vállalkozásában Kovács Sándor és Sulyok Pál kőműves vállalkozók és 1881-ben fejezték be. A kőfal az alföldi városok között egyedülálló látványosság, 1958 óta műemléki védelem alatt áll.

 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink

Csanádi Ferenc szemléletváltást hozna Kiszomborra

Összefogás és a szemléletváltás a legfontosabb programom – fogalmazott szombati zárófórumán Csanádi Ferenc. A független polgármesterjelölt szerint Kiszombornak rengeteg lehetősége lenne a fejlődésre, ami nem is elsősorban pénz kérdése, hanem akaraté.

Tovább olvasom »