Műemlék volt útban az épülő tram trainnek

A vásárhelyi Szőnyi utcában elbontják a kőfal egy részét. Ugyanakkor a műemlékvédelmi hivatal folyamatos ellenőrzése mellett történik a munka, az újjáépítés ugyanígy zajlik majd. Hasonló bontás máshol nem érinti majd a kőfalat – közölte a Polgármesteri Hivatal gyorshír szolgálata. Hozzáteszik: eredetileg is szerepelt a tram-train építkezés tervei között ez a bontás, majd újraépítés.

A körtöltés építéséhez az 1879-es szegedi nagy árvíz után kezdtek hozzá. A város északi és keleti határán földből 17,5 km, a déli részen pedig téglából 3 km hosszú gátfalat emeltek. A kőfal hossza 3 kilométer, vonala az egykori Hód-tó partvonalát követi. Építését 1879. június 4-én kezdték meg Klein Sámuel építész vállalkozásában Kovács Sándor és Sulyok Pál kőműves vállalkozók és 1881-ben fejezték be. A kőfal az alföldi városok között egyedülálló látványosság, 1958 óta műemléki védelem alatt áll.

 

Szeretne a jövőben is olvasni hasonló cikkeket?

A Makói Csípős mögött nem állnak milliárdosok, működésünkre az olvasók, az Önök segítségére van szükségünk. A Donably-n könnyedén beállíthatja, mekkora összeggel tudja támogatni munkánkat.

TOVÁBB A RÉSZLETEKHEZ…

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

A nap idézete

14 éve hunyt el Popper Péter pszichológus, klinikai gyermek-szakpszichológus, pszichoterapeuta, egyetemi tanár, író. Évtizedekig hazánk egyik legnépszerűbb pszichológusa.

Tovább »

kapcsolódó cikkeink