A minisztérium a vasúttársaságok felülvizsgálták a regionális vonalakon június 6-tól bevezetett, ideiglenes járványügyi menetrendeket. A MÁV és a GYSEV október elsejével tíz vasútvonalon állítja vissza az eredeti menetrendet, köztük van Szentest és Hódmezővásárhelyt érintő vonal. A Mezőhegyes-Makó-Újszeged nincs a listán, viszont augusztusban pénzt adott a kormány Makó-Szeged tram-train vonal fejlesztésének előkészítésére.
Mint az ismert: a járványhelyzet ürügyén, az utasok háta mögött június 6-tól 34 vonalon megszüntették a vonatok jelentős részét, egy részük helyett pótlóbuszok közlekedtek.
A MÁV azt közölte.
,,az eredeti menetrendeket a június óta gyűjtött tapasztalatok alapján, a közlekedési szolgáltatók kezdeményezéseit figyelembe véve, a szaktárcával való egyeztetést követően állítják vissza.”
Október elsejétől a korábbi menetrend tér vissza a következő vonalakon:
- Siófok–Tab,
- Vámosgyörk–Gyöngyös,
- Záhony–Mátészalka,
- Nyíregyháza–Vásárosnamény,
- Vésztő–Szeghalom–Gyoma,
- Püspökladány–Szeghalom–Kötegyán,
- Szentes–Hódmezővásárhely,
- Lakitelek–Kiskunfélegyháza,
- Orosháza–Szentes–Kiskunfélegyháza,
- Csorna–Hegyeshalom.
Augusztus elseje óta pedig a Zalaegerszeg–Bajánsenye–Őrihodos (Hodoš), Nagyatád–Somogyszob, Gyékényes–Barcs–Szentlőrinc, Vác–Nagyoroszi–Balassagyarmat, Balassagyarmat–Ipolytarnóc, Kál-Kápolna–Kisújszállás, Karcag–Tiszafüred, Debrecen–Tiszalök, Mezőtúr–Szarvas–Mezőhegyes, Kecskemét–Lakitelek–Szolnok vonalakon már az eredeti vasúti eljutást biztosító menetrend szerint közlekednek a vonatok.
A júniusi visszavágásokkor a kettőből egy pár maradt a Mezőhegyes-Makó-Újszeged vonalon.
Érdekes, hogy úgy építik le a vasúti közlekedést Makón, hogy közben tram-train fejlesztést ígérnek
Kicsivel több mint 10 éve szűnt meg a személyszállítás a Makó-Hódmezővásárhely vasútvonalon. 2020. június 6-ig kettő járat indult Makóról Újszegedre és Mezőhegyesre, a járványra hivatkozva egy vonatpár maradt és most a visszaállított vonalak listáján sem szerepel.
A kormány az elmúlt években többször megígérte a harmadik Tisza-híd megépítését Szegeden. Ehhez kapcsolódóan készült egy tanulmány 2015-ben, hogy a szegedi 1-es villamos vonalának meghosszabításaként, a nagyállomástól kezdődően Makóig közlekedjen egy elővárosi vasútvonal, azaz tram-train.
Idén az egyik augusztusi Magyar Közlönyben jelent meg a kormányhatározat, hogy 4,57 milliárd forint különítenek el a Szeged-Makó vasúti elővárosi közlekedés és Hatvan-Füzesabony vonal fejlesztéséhez kapcsolódó ráhordó vonalak fejlesztésének előkészítésére. Az összeg így jelenik meg a táblázatban, így egyelőre nem derül ki, a két említett vonal közül melyik mennyi pénzt kaphat.