Töredéke a nézettsége a fideszes Pesti TV nevű csatornának, mint ami a UPC Direct kínálatából kikerülő ugyancsak fideszes Hír TV-é volt – derül ki a Media1 szakportál által megszerzett Nielsen közönségmérési adatokból.
Mint arról mi is beszámoltunk, a 2018-as fideszes győzelem után „visszafideszesített”, a KESMA médiabirodalmába is bevitt Hír TV „népszerűsége és teljesítménye az utóbbi időben nem érte el a korábbi szintet”, ezért a kommunikációs szolgáltató azt kivette a kínálatából, helyét a szeptemberben indult csatorna, a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó adó veszi át.
Csakhogy a Media1 által megszerzett nézettségi adatok nem támasztják alá a döntés gazdaságosságát. A Hír TV főműsoridőben a kereskedelmileg kiemelten fontos, 18-49 éves korosztályban 0,45 százalékos közönségarányt (SHR) produkált, míg az új csatorna esetében ez az érték mindössze 0,02 százalék. Egész napot tekintve sem jobb a teljesítményük. A Hír TV ugyanebben a korosztályban 0,39 százalékot ért el, míg a Pesti TV esetében ez az érték 0,04 százalék.
Összehasonlításképp: főműsoridőben a Duna TV közönségaránya a 18-49-es korosztályban 1-1,5 százalék körül alakul, a két nagy kereskedelmi csatornáé (RTL Klub és TV2) 10-15 százalék. Az egész napra vonatkozó érték a Duna TV esetében ugyancsak 1-1,5 százalék, míg a két nagy adónál 9-12 százalék.