A nap témája: Nagyon keveset keresünk, de az egyik legmagasabb adóteher is nálunk van

Magyarországon az Európai Unió negyedik legalacsonyabb fizetését vitték haza a dolgozók – számolt be a friss, 2020-as Eurostat-adatokról nemrégiben az mfor.hu.

A gazdasági portál azonban egy másik érdekes adatsort is áttanulmányozott, méghozzá a bérekre rakó adóterheket. Nos, ebben sem áll fényesen kishazánk:

az adóék mértéke Magyarországon 43,6 százalék volt 2020-ban, ami a harmadik legmagasabb az EU-ban.

Ennél intenzívebben csak a német és a belga kormány sarcolja a munkabéreket, sorrendben 45 és 44,1 százalékkal.

Az mfor cikkében kiemeli, hogy az Eurostat adatai nem térnek ki részletesebb adatokra, amelyek rámutatnak, hogy két területen nem áll ennyire rosszul Magyarország.

Ezek a 

  • több gyermeket nevelő családok,
  • és az átlagnál jóval magasabb keresetből élők adózása.

Előbbinél a családi adókedvezmények miatt gyakorlatilag nincs fizetendő, levonandó adó és járulék, míg a magas keresettel rendelkezők bár ugyancsak 43,6 százalékos adóékkel számolhatnak, ám ez is kedvezőbb számukra, mint számos európai ország többkulcsos adórendszere, amely a magas fizetéseket magasabb adóteherrel sarcolja.

Néhány napja szintén az mfor-on jelent meg egy összesítés arról, hogy noha nőnek a hazai fizetések, azok értéke a forint gyengülése miatt európai összesítésben még mindig az egyik leggyengébb bérátlagot jelent.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink

Közlekedő Tömeg: a tavalyinál is súlyosabb a MÁV járműhelyzete

A tavalyi mélypont után tovább csökkent a MÁV-Start üzemképes, a nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma – írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. A közérdekű adatigénylésére kiadott járműállományi adataiból kitűnik, a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását konszolidálni.

Tovább olvasom »