A nap témája: 20-30%-os drágulás várható megint az építőiparban

Az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) azzal kalkulál, hogy bár már a háborús helyzet előtt is 15-20 százalékos emelkedéssel lehetett számolni, viszont az energiaárak emelkedése most tovább rontott a helyzeten, átlagosan 20 százalékos áremelkedésnél tartanak az építőanyagok, a díjtételeknél pedig 10 százaléknál. 

Az ÉVOSZ elnöke, Koji László az ATV Start című műsorában elmondta azt is, hogy 20-30 százalékos drágulás várható megint az építőiparban, mindenki napi árakon dolgozik. A béreket és a díjakat év elején szokták emelni, év közben nem, az építőanyagoknál azonban beláthatatlan a dolgok alakulása.

Az elnök szerint lehetnek komoly vesztesei a háborúnak az építőiparban, mérhetetlenül lelassulhatnak és megdrágulhatnak kivitelezések, valamint nehéz finanszírozási helyzet alakulhat ki, ha a kereskedelmi bankok nem tudják finanszírozni a lakosságot. Lakópark- vagy társasházépítés terén is lehetnek problémák, hiszen sok lakás már akkor elkelt, amikor még csak tervben volt, a jelenlegi helyzetben viszont elképzelhető, hogy sokkal drágábban tudná megoldani az építkezést a kivitelező, mint a kezdeti elképzelés – magyarázta a szakember.

A gond az, hogy Ukrajnából és Oroszországból nagy mennyiségű vas- és acélipari termék, faipari termék és szigetelőanyag jött eddig Magyarországra, de Koji László szerint megvan a veszélye annak, hogy az ukrajnai termékek behozatala teljesen leáll, az orosz termékekre pedig tilalmat vetettek ki, így alternatív lehetőségeket próbál keresni az ÉVOSZ is, hogy ne alakuljon ki építőiparhiány.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink

Közlekedő Tömeg: a tavalyinál is súlyosabb a MÁV járműhelyzete

A tavalyi mélypont után tovább csökkent a MÁV-Start üzemképes, a nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma – írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. A közérdekű adatigénylésére kiadott járműállományi adataiból kitűnik, a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását konszolidálni.

Tovább olvasom »