A nap témája: Túl sok autónak maradt el a vizsgája, határidőre behozhatatlan az engedélyeztetés

A koronavírus-járvány miatti veszélyhelyzeti intézkedések egyik jelentős, és mára komoly problémákat okozó eleme volt, hogy sem az okiratok, sem az autók műszaki engedélyei nem jártak le, pontosabban azok a lejárati idő után is érvényesek maradtak.

Noha a járványhelyzet csak időszakosan indokolta volna az ügyintézések szüneteltetését, az intézkedés lényegében két éve érvényben van, és csupán most, 2022. június 30-án szűnik meg.

Ugyanakkor az elmúlt két évben olyan sok autós spórolta meg a műszaki vizsga több tízezeres költségét, hogy az engedélyeket már lehetetlen június végéig pótolni.

Az InfoRádiónak Sipka Gábor, a Magyar Autóklub főtitkárhelyettese azt mondta, kevesebb mint egy hónap alatt majdnem egymillió autót kell levizsgáztatni.

Hosszabbított nyitvatartással, extra műszakkal készülünk. Mi negyvennégy vizsgaponton vizsgáztatunk országszerte, elég nagy leterheltséget jelent a kollégáknak, de mindent megteszünk természetesen, hogy ki tudjuk szolgálni az ügyfeleket, más kérdés, hogy kilencszáz-valahányezer a lejárt műszaki vizsgával futó autók száma, ezt egyszerre kezelni nagyon nehéz lesz” – mondta Sipka Gábor.

A vizsga sok autó esetében nem lesz sem olcsó, sem rövid, mert a koronavírus járvány alatt számos tulajdonos elhanyagolta a kocsiját

– tette hozzá.

Sipka Gábor a lehetetlennel határos feladatnak tartja, hogy 1400 állomáson kevesebb mint egy hónap alatt majdnem egymillió autót levizsgáztassanak, ezért szerinte könnyen lehet, hogy júliusban a megfelelő papírok hiányában sokan nem használhatják majd a járművüket – vagy ha megteszik, akkor súlyos bírságot kockáztatnak.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink

Közlekedő Tömeg: a tavalyinál is súlyosabb a MÁV járműhelyzete

A tavalyi mélypont után tovább csökkent a MÁV-Start üzemképes, a nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma – írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. A közérdekű adatigénylésére kiadott járműállományi adataiból kitűnik, a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását konszolidálni.

Tovább olvasom »