A koronavírus-járvány miatti veszélyhelyzeti intézkedések egyik jelentős, és mára komoly problémákat okozó eleme volt, hogy sem az okiratok, sem az autók műszaki engedélyei nem jártak le, pontosabban azok a lejárati idő után is érvényesek maradtak.
Noha a járványhelyzet csak időszakosan indokolta volna az ügyintézések szüneteltetését, az intézkedés lényegében két éve érvényben van, és csupán most, 2022. június 30-án szűnik meg.
Ugyanakkor az elmúlt két évben olyan sok autós spórolta meg a műszaki vizsga több tízezeres költségét, hogy az engedélyeket már lehetetlen június végéig pótolni.
Az InfoRádiónak Sipka Gábor, a Magyar Autóklub főtitkárhelyettese azt mondta, kevesebb mint egy hónap alatt majdnem egymillió autót kell levizsgáztatni.
„Hosszabbított nyitvatartással, extra műszakkal készülünk. Mi negyvennégy vizsgaponton vizsgáztatunk országszerte, elég nagy leterheltséget jelent a kollégáknak, de mindent megteszünk természetesen, hogy ki tudjuk szolgálni az ügyfeleket, más kérdés, hogy kilencszáz-valahányezer a lejárt műszaki vizsgával futó autók száma, ezt egyszerre kezelni nagyon nehéz lesz” – mondta Sipka Gábor.
A vizsga sok autó esetében nem lesz sem olcsó, sem rövid, mert a koronavírus járvány alatt számos tulajdonos elhanyagolta a kocsiját
– tette hozzá.
Sipka Gábor a lehetetlennel határos feladatnak tartja, hogy 1400 állomáson kevesebb mint egy hónap alatt majdnem egymillió autót levizsgáztassanak, ezért szerinte könnyen lehet, hogy júliusban a megfelelő papírok hiányában sokan nem használhatják majd a járművüket – vagy ha megteszik, akkor súlyos bírságot kockáztatnak.