A nap témája: A Parlamentet kihagyva, rendeletben írja át a költségvetést Orbán Viktor

Decemberben módosul a már elfogadott 2023-as költségvetés, ám ez nem a parlamentben, hanem kormányrendeleti formában várható, mivel az Országgyűlés szerdán befejezte az őszi ülésszakot – írja a Világgazdaság. Az indoklás szerint az átalakításra a megváltozott gazdasági helyzet miatt van szükség.

A Pénzügyminisztériumtól a lapnak úgy fogalmaztak, hogy

a költségvetés továbbra is szem előtt tartja az elfogadott, legfontosabb irányvonalakat: a családok és a nyugdíjasok támogatását, Magyarország biztonságát, valamint a munkahelyek védelmét.

Miután szerdán az Országgyűlés befejezte az évi munkáját, így a költségvetés módosításáról nem az Országgyűlés dönt majd, hanem a kormány valószínűleg rendeletben fogja átírni a büdzsét, amire a veszélyhelyzet ad lehetőséget. Így a változtatás részletei a Magyar Közlönyből derülhetnek majd ki, az év még hátralévő napjaiban.

A még nyáron megszavazott 2023-as büdzsé, amelyre a kormány a rezsi- és a honvédelem költségvetéseként hivatkozott, 4,1 százalékos gazdasági növekedéssel, 3,5 százalékos GDP-arányos hiánycéllal, a bruttó hazai termék – a 2022 végén várható 76,1-ről – 73,8 százalékára csökkenő államadóssággal és 5,2 százalékos inflációval számol. De a gazdasági helyzet azóta nagyban megváltozott, a jövő évi inflációt például 15 százalék körülire várja a kormány, a GDP-növekedés pedig 1-1,5 százalékos lehet a kabinet várakozása szerint – írja a Világgazdaság.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink

Közlekedő Tömeg: a tavalyinál is súlyosabb a MÁV járműhelyzete

A tavalyi mélypont után tovább csökkent a MÁV-Start üzemképes, a nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma – írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. A közérdekű adatigénylésére kiadott járműállományi adataiból kitűnik, a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását konszolidálni.

Tovább olvasom »