Vármegyebérlet jöhet a tömegközlekedésben

Dolgoznak a megyebérlet-konstrukció bevezetésén, hogy az autós közlekedés valódi alternatívájává tegyék a közösségi közlekedést – árulta el Lázár János a Délmagyarországnak.

A közlekedési és beruházási miniszter elmondta, hogy az autópálya-matricához hasonlóan kedvezményes áron, egyetlen ,,jeggyel” tenné lehetővé a vidéken élőknek, hogy egy vagy több megyében vasúton és autóbusszal is közlekedhessenek – ahogy az számukra a legmegfelelőbb.

Lázár szeretné, hogy 2023 második felében bevezessék az új rendszert.

További autópályák épülnek majd az országban. Jövőre például az M4 és az M49-es kerülnek napirendre, de tervben van az M1 kétszer háromsávosra bővítése, és meg kell fontolni az M5-ös hatsávosítását is Kecskemétig vagy éppen az M9-es továbbépítését. A térség gazdasági potenciáljának minél jobb kiaknázása szempontjából kulcskérdés Debrecen elérhetősége, ,,bekötöttsége”, ezért a 47-es utat a városig négysávosítani kell.

(MTI)

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

Főorvos lett Dr. Czirók Gábor

Szerdán a hódmezővásárhelyi Fekete Sas Kávéház különtermében rendezte meg a Hódmezővásárhelyi – Makói Egészségügyi Ellátó Központ hagyományos Erzsébet-napi Tudományos ülését. Itt főorvosi és adjunktusi kinevezéseket adtak át, valamint tudományos előadásokat tartottak.

Tovább »

kapcsolódó cikkeink